۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۸۲۳۶
امام جمعه موقت پیشوا؛

ارادت به اهل بیت سبب کسب معرفت می شود

امام جمعه موقت پیشوا با بیان اینکه ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بین همه اقشار ملت ما وجود دارد، گفت: هرچه نسبت به اهل بیت ارادت بیشتری داشته باشیم زودتر به معرفت واقعی می رسیم.
قاسم الهاای سحر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم الهایی سحر امام جمعه موقت پیشوا صبح امروز در حسینیه شهدای قرچک با بیان اینکه ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بین همه اقشار ملت ما وجود دارد، گفت: باید در ایام محرم مجلس عزاداری امام حسین(ع) پرشورتر و پر رنگ تر از گذشته برگزار شود.

استاد حوزه با بیان اینکه خطبا و مبلغین اهداف نهضت حضرت سیدالشهداء(ع) را تبیین کنند، با ابراز گلایه از ضعف های خطبا، تصریح کرد: متأسفانه امروزه خطابه ما یک طرفه هست، یکی حرف می زند و بقیه هم نگاه می کند؛ اما زمان اهل بیت اینگونه نبود. اکثراً جلسه پرسش و پاسخ بود که آن هم زاییده تربیت خود اهل بیت بود  که از ما بپرسید قبل از اینکه ما را از دست دهید.

این کارشناس مذهبی  با ابراز اینکه هرچه نسبت به اهل بیت ارادت داشته باشیم زودتر به معرفت واقعی می رسیم، اظهار داشت: در این ایام بیشتر به  تبیین نهضت عاشورا نیازمندیم، انقلاب اسلامی الگو گرفته از قیام عاشورا است، باید اهداف قیام امام حسین(ع) را بازخوانی کرده تا بیشتر به اهداف انقلابمان پی ببریم.

مدیر سابق حوزه علمیه جعفریه پیشوا با نقل روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه شخصی از آن امام پرسید که بنیان زندگی خود را بر چه پایه ای استوار کردید، خاطرنشان کرد: به هنگام پاسخ، اهل بیت به ظرفیت وجودی پرسشگر نگاه می کردند و بعد جواب می دادند، امام صادق هم اساس زندگی خود را بر پایه فهم و معرفت عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به تشییع شهید مدافع حرم حججی در روز چهارشنبه 5مهرماه سال جاری، اظهار داشت: با اینکه همه به حال آن شهید غبطه می خورند اما خود شهید حججی بعد از ورود به برزخ اول کاری که می کند غبطه خوردن به حال حضرت ابوالفضل(ع) است./۸۰۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات