۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۸۲۲۰
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا تأکید کرد؛

ضرورت تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا با اشاره به نقش محوری روحانیت در دفاع مقدس، گفت: ما نتوانسته ایم نقش روحانیت در جنگ تحمیلی را برای مردم ترسیم کنیم، این در حالی است که شمار شهدای روحانیت به نسبت جمعیت آن زمان از هر قشری به مراتب بیشتر است.
حجت الاسلام عباس سرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عباس سرایی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا صبح امروز در همایش پرچمداران بصیرت با حضور روحانیان و طلاب استان با بیان اینکه هر حرکتی دارای پیوند الهی باشد در تاریخ ماندگار خواهد ماند، گفت: سر ماندگاری عاشورا تعلق اراده الهی بر این امر است.

وی ادامه داد: در عالم هیچ نهضتی به اندازه عاشورا تأثیر گذار نبوده است و هر روز بر عظمت آن افزوده شده و پایدارتر می ماند، جریان عاشورا پیامد ها و نتایجی را به دنبال داشت که از جمله می توان به مسأله جلوگیری از قرار گرفتن شریعت در خطر نابودی اشاره کرد.

حجت الاسلام سرایی با بیان اینکه جریان عاشورا پایانی بر یک قرن قدرت طلبی و غرق مردم در جهالت بود، تصریح کرد: در این مدت بنی امیه فرهنگ خود را در میان مردم گسترش داد و از طریق ولایت زدایی و تبدیل حکومت اسلامی به یک حکومت سلطنتی موروثی جامعه اسلامی را از مسیر خود دور کرد.

وی با اشاره به دین ستیزی، عدالت گریزی و تقدس زدایی از خاندان اهل بیت (ع) توسط دستگاه اموی، ادامه داد: بنی امیه به دنبال دفن نام پیغمبر بود و برای این اهداف مانه تفسیر قرآن شدند، چرا که در جای تفسیر قرآن سخن از ولایت و اهل بیت (ع) است و از نشر احادیث ممانعت کردند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه در جهان صادر شده است، گفت: دشمنان نظام اسلامی هر روز با یک توطئه به دبنال ضربه به این نظام حسینی هستند، امروز نیز با اتمام پدیده داعش شاهد جریان پسا داعش و قائله کردستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن همیشه در تلاش است تا چهره نظام خلافت را از امام نور به امام نار تبدیل کند و مجاری شناخت ولایت و اهل بیت (ع) را ببند، اما به برکت مکتب حسینی این توطئه ها بی اثر خواهند بود، بعد از پیروزی انقلاب  بود که مکتب تشیع رسمیت یافت و شیعه به یک پایگاه اجتماعی دست پیدا کرد.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به قرار گیری در هفته دفاع مقدس و با اشاره به رشادت و جان فشانی رزمندگان اسلام را در صیانت از اسلام و انقلاب، ابراز داشت: آرمان دفاع مقدس، آرمان حرکت الهی است و با این آرمان بود که با نبود ارتشی منسجم و تجهیزات لازم ایران اسلامی در برابر هجمه عراق با پشتیبانی جهانی ایستاد و سر بلند شد.

وی عاشورا را پشتوانه نظام اسلام و مکتب تشیع دانست و افزود: هر قرار بر اتفاقی باشد حسینی و عاشورایی عمل خواهیم کرد و بنا بر برخورد حسنی نداریم، امروز بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به عینه دشمنان مشاهده می کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا با اشاره به نقش محوری روحانیت در دفاع مقدس، ادامه داد: ما نتوانسته ایم نقش روحانیت در جنگ تحمیلی را برای مردم ترسیم کنیم، این در حالی است که شهدای روحانیت از هر قشری به مراتب بیشتر است، 5 هزار شهید روحانی گواه بر این مطلب است.

وی با تأکید بر ساخت فیلم، تدوین کتب و ملزومات فرهنگی برای معرفی شهدای روحانیت و نمایش زحمات روحانیت در جنگ تحمیلی، گفت: امروز نیز آرمان دفاع مقدس که همان مکتب حسینی و عاشورایی است باید در ما تجلی یابد./854/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات