۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۲۱۵
طی تذکری؛

حاجی دلیگانی دستورات پیگیری نشده رئیس مجلس را برشمرد

نماینده شاهین‌شهر، موارد متعددی از دستورات مطرح شده از سوی رئیس مجلس در تریبون صحن را که بر زمین مانده و پیگیری نشده است، را برشمرد.
حاجی دلیگانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی که در جلسه علنی امروز سه‌شنبه چهارم مهرماه طی تذکری شفاهی گفت: من جعبه‌ای در میز خود در صحن گذاشته‌ام و مطالبی که رئیس مجلس پشت تریبون اعلام می‌کند یاداشت برداری کرده و در این جعبه قرار می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه رئیس مجلس در تاریخ 13 بهمن 95 اعلام کرد که کمیسیون عمران تا یک ماه بعد گزارش خود را درباره موضوع پلاسکو به صحن تقدیم کند، اظهار داشت: 6 ماه از این موضوع گذشت و کمیسیون عمران با 6 ماه تاخیر این گزارش را به مجلس داد.

حاجی‌دلیگانی در ادامه گفت:‌همچنین در 16 فروردین 96 بیست و دو موضوع اساسی کشور توسط رئیس مجلس مطرح شد و در این باره جدولی تهیه شد اما کار جدی صورت نگرفت به علاوه در تاریخ 20 خرداد 96 در نشستی غیرعلنی رئیس مجلس دستور داد کمیسیون شوراها در مورد انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح شرایط طرح ارائه دهد اما خبری نشد.

وی با یادآوری اینکه در تاریخ 3 اردیبهشت سال جاری پیش از جلسه علنی رئیس مجلس به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توصیه کرد درباره اشتغال در کشور اقدامی جدی انجام شود و به مجلس گزارش دهد، بیان داشت: اکنون پس از گذشت 5 ماه خروجی در این باره مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه رئیس مجلس در 20 تیر به ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که ظرف 7 روز دولت، لایحه‌ای درباره ساماندهی وضعیت سپرده‌های مردم در مؤسسات مالی و اعتباری ارائه دهد‌ گفت:‌مردم به صدا و سیما، بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌ها اعتماد و در مؤسسات سپرده گذاری کرده‌اند و دولت بر اساس اعلام رئیس مجلس باید وضعیت مؤسسات مالی را ساماندهی می‌کرد اما اقدامی در این مورد نشده است. 

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره قانون بیمه شخص ثالث هم حدود یکسال و نیم پیش قانونی در مجلس تصویب شد که بر اساس آن برای دریافت گواهینامه رانندگی دیگر نیازی به کارت پایان خدمت نیست اما یک سال و نیم است این قانون روی زمین مانده و کسی پاسخگو نیست و از سوی دیگر افراد تصادف می‌کنند و به دلیل فقدان گواهینامه به زندان می‌روند./۸۵۶/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات