۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۲۸۲۰۳
با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛

مجلس ختم مرحوم آیت الله معصومی در بارگاه منور رضوی برگزار شد

مراسم ختم مرحوم آیت الله معصومی از سوی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، شورای عالی حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در محل رواق کوثر بارگاه منور امام هشتم(ع) برگزار شد.
مجلس ختم مرحوم ‌آیت الله معصومی از سوی ‌آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم ختم مرحوم آیت الله معصومی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه از سوی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، شورای عالی حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در محل رواق کوثر بارگاه منور امام هشتم(ع) برگزار شد.

در این مراسم که به علت همزمانی اجلاس خبرگان رهبری با ارتحال آیت الله معصومی، با کمی تأخیر نسبت به سایر مجالس آن مرحوم برگزار شد، علما، مسؤولان و شخصیت های کشوری و استانی حضور به هم رساندند که از آن جمله می توان به آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت الله اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی عضو مجلس خبرگان رهبری و بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد.

حجت الاسلام حسین کاردان سخنران ویژه این مراسم بود که طی سخنانی به بررسی ابعاد مختلف شخصیت انقلابی مرحوم آیت الله معصومی پرداخت و گفت: آیت الله معصومی عالمی بود که به وظایف خود در زمان صحیح آن عمل می کرد. ایشان عضو هیأت استقبال از امام(ره)، مسؤول کمیته انقلاب اسلامی در شهرهای علی آباد و زرند، عضو دفتر استفتائات امام(ره) و عضو 3 دوره مجلس خبرگان رهبری بود و به جز این موارد نیز خدمات زیادی به انقلاب اسلامی ارائه کرد.

وی افزود: نخستین صفت مرحوم آیت الله معصومی، حضور ایشان در جایگاه علما است. علما وارثان انبیا(ع) هستند و مأموریت انبیا یعنی دعوت مردم به دینداری و دور کردن آن ها از گناه و بی بند و باری را به دوش می کشند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: آیت الله معصومی علم را همراه با عمل داشت و این صفت بر او منطبق است که قرآن کریم می فرماید «علما به واسطه علمی که از آن برخوردارند، خداترس هستند.» ما در تاریخ انقلاب اثرگذاری های فراوانی را از این عالم انقلابی شاهد بوده ایم. ایشان یکی از چهره های تأثیرگذاری بود که مردم را به دفاع از اسلام در دوران دفاع مقدس دعوت کرد.

حجت الاسلام کاردان یادآور شد: وقتی که رهبر معظم انقلاب از سوی مجلس خبرگان برای رهبری نظام معرفی شدند، مرحوم آیت الله معصومی یکی از چهره های تأثیرگذار در بیعت مردم با ایشان بود و به شبهه ها پاسخ می داد.

گفتنی است در این مجلس که همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و با حضور اقشار گوناگون مردم برگزار شد، امیر عارف مداح اهل بیت(ع)، به مدیحه سرایی پرداخت و حاضران با قرائت فاتحه، علو درجات مرحوم آیت الله معصومی را از ذات احدیت خواستار شدند./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات