۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۲۸۲۰۲
امام جمعه شادگان:

مراسم عزاداری انتقال دهنده ارزش های عاشورا است

امام جمعه شادگان با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) حرکتی حیات‌بخش برای جامعه است، گفت: مراسم عزاداری انتقال دهنده ارزش های عاشوراست.
امام جمعه شادگان

حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شادگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار کرد: تاریخ اسلام با محرم و عاشورا شناخته می شود و روحانیت و مبلغان دینی در بیان اهداف نهضت حسینی و تبیین آن رسالت خطیری دارند.

امام جمعه شادگان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید در انتقال ارزش‌های دینی به بهترین نحو عمل کنند، عنوان کرد: نظم و انضباط در عزاداری‌ها حاصل از نظم و ترتیب هیئت‌ها است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شادگان با اشاره به اهداف عزاداری‌‌های محرم گفت: عزاداری ماه محرم به این شیوه در واقع پیامی را منعکس می‌کند که الگوی این ائمه اطهار(ع) هستند.

حجت الاسلام شزفی افزود: استفاده از فرصت ماه محرم بهترین زمان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تضمین سلامت جوانان و ترویج اخلاق مذهبی است.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های مختلفی از سوی هیأت محوری سطح شهرستان شادگان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: تبیین فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی از موارد مهمی است که در این هیأت مذهبی دنبال می‌شود.

امام جمعه شادگان در پایان گفت: برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ها با محوریت مردم از جمله شاخصه‌های مهم است و امیدواریم برنامه‌های عزاداری در شب و روزهای دهه اول محرم هم با قوت هرچه تمام‌تر برای تبیین قیام حسینی برگزار شود./9456/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات