۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۸۱۹۹
آیت الله صدیقی:

خداوند متعال تمام عوالم را برای رشد بشر خلق کرده است

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند متعال چیزی کم ندارد که بخواهد از ما آن را بخرد بلکه مالک حقیقی خودش است اما می‌خواهد اموال ما را توسعه داده و رنگ بقا به آن ببخشد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) شامگاه دوشنبه در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: هر فردی اثر خود را دوست دارد، خداوند تبارک و تعالی نیز بر اساس لطف و محبتی که به اثر خود دارد، می‌فرماید هر آنچه آفریدم برای اوست و اعلام می‌کند هر چه در زمین آفریدم برای شما و مال شما است.

وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید زمین و هفت آسمان را مدیریت می‌کنیم تا شما عالم شوید و به کمالات برسید مانند پدری که به فرزندش می‌گوید همه اموالم را برای تو هزینه کردم و آرزو دارم به جایی برسی، قدر این امکانات را بدان. خداوند متعال نیز تمام عوالم را برای رشد بشر خلق کرده است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: هر آنچه که بر آن مالکیت داریم خداوند تمام این مالکیت‌ها را برای ما قرار داده است. مالکیت ما در طول مالکیت خدا است. مالکیت خدا و کسانی که ولایت تکوینی برای آنها نسبت به ما قرار داده شده، به ما و دارایی‌های ما قوی‌تر است.

وی در ادامه افزود: اختیارات پیامبر اکرم(ص) در شئون زندگی ما بیشتر از خودمان است زیرا پیامبر اکرم(ص) عقل کل و قوه متفکر عالم است و حکومت ایشان تحمیلی نیست، خداوند مدیریت کلان بر کائنات و ممکنات را به ایشان داده است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مالکیت ما نسبت به شئون خارجی خودمان قراردادی است، گفت: خداوند متعال تا حدی برای مخلوقاتش احترام قائل است که می‌فرماید بنی آدم را کرامت بخشیدیم. با وجود اینکه ما و تمام چیزهایی که خداوند به ما داده، مال و اموال خودِ خدا است اما می‌فرماید آن را ضایع نکن و در راه من از آن بهره ببر تا برای تو باقی بماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال چیزی کم ندارد که بخواهد از ما بخرد بلکه می‌خواهد مال ما را توسعه و رنگ بقا به آن بدهد. هر چه را با خدا معامله کنیم برای ما خواهد ماند اما اگر طرف معامله ما شیطان و نفس و سیاسیون و فریبکاران بودند در معامله ضربه خواهیم دید./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات