۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۲۸۱۹۶
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

تبلیغ تولی و تبری از شاخصه های هیأت تراز رضایت امام زمان است

حجت الاسلام صابری تولایی گفت: تولی و تبری از فروع دین ماست و اهمیت آن به اندازه ای است که اگر رعایت نشوند، یقینا اعتقاد نسبت به اصول دین نیز تضعیف می شود.
حجت الاسلام صابری تولایی، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی شامگاه دوشنبه در پنجمین شب از مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) که در محل هیأت محبان امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، به بیان ادامه نکات خود پیرامون هیأت تراز رضایت امام زمان(عج) پرداخت و گفت: اگر قرار باشد جلساتی که برای امام حسین(ع) برگزار می شود رفتار جامعه ما را اصلاح کند، باید از شرایط و ویژگی هایی برخوردار باشد.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان، گرفتاری مردم در برخی مشکلات اخلاقی و معضلات اجتماعی در جامعه را نشان دهنده عدم وجود همه شرایط لازم در مراسم های عزاداری قلمداد کرد و افزود: برخی از این مجالس در سطح اولیه برگزاری مراسم، یعنی احساسات باقی مانده اند و نتوانسته اند برای نیازهای جامعه پاسخی ارائه دهند.

وی با بیان این که سیدالشهدا(ع) چراغ هدایت هستند اما لازمه برخورداری از نور ایشان، برگزاری صحیح مجالس عزاداری است، تصریح کرد: ما این مجالس را ناقص جلوه میدهیم و توقع داریم نتیجه کاملی بگیریم؛ در حالی که اگر مجالس عزاداری ما ویژگی های مجلس مورد رضایت امام زمان(عج) را نداشته باشد، فایده ندارد و امام زمان(عج) ظهور نمی کنند؛ چرا که اگر قرار باشد ایشان بیایند و خودشان را ادامه دهنده راه امام حسین(ع) معرفی کنند، لازمه اش این است که امام حسین(ع) در جلسات اینچنینی به خوبی معرفی شده باشد.

حجت الاسلام صابری تولایی با انتقاد از برخی شیوه های روضه خوانی در این مجالس، خاطرنشان کرد: شما اگر از رزم حضرت ابالفضل(ع) تعریف کردید، کار خوبی است اما مخاطبان برای تصور این صحنه ها، جلوه های فیلم های بالیوودی و هالیوودی در ذهنشان می آید؛ در حالی که اگر از ادب اباالفضل(ع) سخن بگویید، دیگر کسی را ندارند که به خاطر بیاورند.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت پاسخگویی هیئات مذهبی به نیازهای جدید مردم، گفت: بعضی از فعالیت های مذهبی وجود دارد که حتی در آمریکا موج ایجاد می کند اما بعضی از هیأت ها حتی نیروهای خودشان را هم نمی توانند جمع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از ویژگی های هیأت تراز رضایت امام زمان(عج) را تنظیم حب و بغض شیعیان در مراسم های عزاداری معرفی و اظهار کرد: تنفر از گناه و بغض نسبت به دشمنان خدا باید در این مجالس تبلیغ شود چرا که اگر انسان مؤمن از گناه بدش بیاید، یقینا آن را انجام نخواهد داد.

حجت الاسلام صابری تولایی افزود: تولی و تبری از فروع دین ماست و اهمیت آن به اندازه ای است که اگر رعایت نشوند، یقینا اعتقاد نسبت به اصول دین نیز تضعیف می شود. اگر ما نسبت به دشمنان خدا بغض نداشته باشیم، با آن ها معاشرت کرده و به تدریج مثل آن ها می شویم.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت توجه به بیزاری از جریان های ضد دین، تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) در جنگ نهروان، به اصحاب خود دستور دادند که اگر خوارج فرار کردند، آن ها را رها کنند چرا که آن ها جریان نبودند اما در جریان جنگ صفین دستور دادند هرکس فرار کرد، او را بکشند؛ چرا که آن ها جریانی به رهبری معاویه بودند و اگر جمع می شدند، دوباره جنگ افروزی می کردند. در جریان جنگ جمل نیز حضرت دستور به حصر عایشه دادند./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات