۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۲۸۱۸۸
رئیس بنیاد فارِس المؤمنین:

عدم وابستگی به تعلقات دنیا جامعه را مهدوی می‌کند

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: یکی از مهمترین خصایل اصحاب امام حسین(ع) این بود که آزاد و رها از تمام تعلقات دنیا بودند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رئیس بنیاد فارِس المؤمنین در مراسم شب پنجم محرم که در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: در بیان خصایل اصحاب امام حسین(ع) ما که برای ظهور حضرت مهدی‌(عج) دعا می‌کنیم باید این خصایل را در خود بپرورانیم تا در زمانی که ظهور حضرت مهدی(عج) اتفاق افتاد، بتوانیم در رکاب ایشان جان فشانی کنیم و برای اسلام سرافرازی ایجاد کنیم.

وی افزود: در رکاب امامان بودن و یاری و همراهی آنها، حرکت سختی است. سی هزار نفری که در کنار امام حسین(ع) نماندند، امام شناس بودند و می‌دانستند امام حسین(ع) پسر حضرت فاطمه(س) است ولی پای او و جان‌فشانی‌هایش ایستادگی نکردند.

رئیس بنیاد فارِس المؤمنین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خصایل اصحاب امام حسین(ع) این بود که آزاد و رها از تمام تعلقات دنیا بودند، گفت: صحابی امام هیچ گونه وابستگی به دنیا نداشتند و این نوع نگاه، یک بینش اصیل است. اگر این بینش در جوامع اتفاق بیفتد، تبدیل به جامعه مهدوی و جامعه حسینی می‌شوند.

وی افزود: صحابی امام در راستای رسیدن به آخرت، به دنیا اهمیت می‌دادند زیرا در ضرورت دین، آخرت پیامد عمل دنیوی است و اگر در قیامت بهشت را احراز می‌کنیم به واسطه اعمال درست در دنیا است و اگر منجر به جهنم می‌شود به دلیل انجام اعمال ناشایست در دنیا است.

حجت الاسلام علوی تهرانی در ادامه اظهار داشت: این یک بینش اصیل است که تا اندازه‌ای که دنیا، هدف اعمال ما نباشد، باید به دنیا اهمیت داد. حضرت لقمان(ع) به فرزند خود می‌فرمود "تا اندازه‌ای از دنیا بهره بگیر که محتاج دیگران نباشی."

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند؛ حتی کسانی که فقیر هستند، مادامی که می‌توانند همت کنند از صدقه استفاده نکنند زیرا صدقه مانند یک سیلی است که جایش تا قیامت خواهند ماند مگر اینکه کسی راهی جز صدقه نداشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزی به پیغمبر(ص) فرمودند؛ یک نفر روزها را عبادت و شبها را به شب زنده داری می‌گذارند و مخارج زندگی‌اش را مردم می‌دهند. پیامبر فرمود از چشمم افتاد. وظیفه مردم صدقه دادن است ولی کسی نباید به صدقه خوردن متکی باشد./856/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات