۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۲۸۱۸۷
حجت الاسلام پناهیان:

ایمان، مهم‌ترین مفهوم در حیات بشر است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مهم ترین مفهوم در حیات بشر، گفت: ایمان مهم ترین و موثرترین مفهوم در حیات بشر است.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در جلسه سخنرانی خود که شامگاه دوشنبه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: براساس فرموده امام صادق(ع) قلب انسان ها به گونه ای است که هرآنچه برای خود مطلوب بداند را دوست دارد. اصل خودخواهی مساله بدی نیست. آن افرادی که به مراتب بالای عرفانی می رسند خودخواهی دارد زیرا این افراد نمی خواهند خویش را برای غیر از خدا وقف کنند.
وی افزود: اینکه انسان خود را دوست داشته باشد موضوع مطلوبی است، خودخواهی باید انسان را از جهنم نجات دهد، علاقه به حیات برتر نیز از این خودخواهی برمی آید.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: تمام سخنانی که خداوند در قرآن نازل کرده است برای ایجاد یک حس خوب(ایمان) برای انسان است، خداوند انسان را خلق نکرده است تا آدمی متین و با وفا شود سپس بمیرد. همچنین خداوند انسان را فقط برای عبادت نیافریده است.

وی افزود: موثرترین مفهوم در حیات بشر آن چیزی است که انسان را به جلو می برد و آن جز ایمان نیست. برخی فقط مسلمان هستند و ایمان در دل آنان وجود ندارد. در تاریخ دوران پیامبر(ص) آمده تمام افرادی که ایمان می آوردند شدیدا به رسول خدا(ص) علاقه مند می شدند. برخی که ایمان ندارند یا به دنبال کسب منافع دنیوی هستند یا به دنبال رفع مشکلات دنیوی هستند.

حجت الاسلام پناهیان، تصریح کرد: سالم ترین حس در حیات طیبه آن است که به انسان هایی که در این حیات مراتب بالایی دارند حس خوبی داشته باشیم. برخی که به حیات طیبه علاقه ندارند نمی توانند تحمل کنند دیگران از آنان جلوتر هستند.

وی ادامه داد: آن فردی که به حیات طیبه علاقه دارد بیشتر به دنبال حیات در بهشت است. آنکه دارای ایمان است حسود نیست زیرا در سوره حمد تکرار می کند که «من را به راه آن هایی که نعمتشان دادی هدایت کن».

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه، گفت: فردی از امام صادق(ع) سوال کرد بهترین کار چیست؟ حضرت در جواب فرمود؛ بهترین کار آن است که به همه کارها ارزش می دهد، خداوند بدون آن چیزی را قبول نمی‌کند و آن ایمان است./811/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات