۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۸۱۸۴
حجت الاسلام حائری‌زاده:

طلبه‌ اهل نماز شب سخنش نافذ می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز شب انسان را به کمال می‌رساند، گفت: طلبه‌ اگر اهل نماز شب باشد سخنش نافذ می‌شود.
حجت الاسلام حائری‌ زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت سوگواری سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم اشقیای کربلا عدم توجه آنان به اقامه نماز بود.

وی در ادامه با تاکید براینکه قبولی اعمال در گرو پذیرفته شدن نماز است، ابراز کرد: اقامه نماز اول وقت برای رسیدن به هر مقامی کافی است بسیاری از مشکلات بشر با خواندن نماز برطرف می‌شود.

حجت الاسلام حائری‌زاده با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید فرزندان را از همان ابتدای کودکی به خواندن نماز عادت دهند، اظهار داشت: توجه والدین به حلال و حرام سبب می‌شود فرزندان در مسیر درست تربیت یافته و نیکوکار شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مجالس امام حسین(ع) باید سبب رشد و معرفت افزایی شرکت کنندگان در عزای حسینی شود، گفت: کسانی که از روی حقد و کینه می‌گویند مجالس امام حسین(ع) سراسر اسراف است قصدی جز ضربه زدن به دین و مجالس حسینی ندارند.

وی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) در باب اهمیت نماز، عنوان کرد: حضرت فرمودند: کسانی که نماز اقامه نمی‌کنند از من نیستند؛ ما در اذان لفظ «حی علی خیرالعمل» را بیان می‌کنیم منظور از خیرالعمل حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان است.

حجت الاسلام حائری‌زاده در ادامه با بیان اینکه انسان مومن هرگز نمازش قضا نمی‌شود، گفت: اقامه کنندگان به نماز برای آنکه نمازشان فوت نشود شبها زودتر به خواب می‌روند روایت است که فرمودند: شیعیان زود به بستر خواب می‌روند تا سحرگاه به عبادت و مناجات با خداوند متعال بپردازند.

استاد حوزه علمیه در خصوص اینکه نماز شب انسان را به کمال می‌رساند، بیان داشت: طلبه‌ای که اهل نماز شب باشد سخنش نافذ می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه منبر مشرف شدن است، خاطر نشان کرد: تشرف به این مکان مقدس برای جذب مخاطب نیاز به نظم، مطالعه، رعایت آداب اجتماعی و به روز سخن گفتن خطیب دارد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات