۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۲۸۱۸۱
امام جمعه کوهبنان:

اهداف قیام عاشورا برای نسل جوان بازگو شود

امام جمعه کوهبنان گفت: مبلغان و روحانیان باید در منابر خود در وهله اول موضوع شناسی و مخاطب شناسی را مد نظر قرار دهند و اهداف قیام عاشورا را در این ماه برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو کنند.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تسلیت ایام سوگواری ابا عبد الله، اظهار کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید همراه با معرفت افزایی باشد و پیامبر خدا فرمودند« برای شهادت حسین(ع)، حرارت و گرمایی در دلهای مومنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود».

وی با بیان اینکه هدف از مجالس عزاداری امام حسین(ع) معرفت افزایی نسبت به اهل بیت(ع) است، افزود: قیام و نهضت امام حسین(ع) با روح و زندگی شیعیان آن حضرت عجین شده و با توجه به این سنخیت باید همیشه مسیر آن حضرت را ادامه داد.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: اقامه نماز جماعت، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر از جمله قیام اباعبدالله است که شیعیان آن حضرت باید مد نظر قرار دهند و در مراسمات عزاداری باید این مطالب بیشتر برای مردم بازگو شود.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: مراسم عزاداری امام حسین(ع) پرشورتر از هرسال در تمامی مناطق کشور با حضور انسان های مومن در حال برگزاری است، از این رو باید این مراسمات همراه با معرفت افزایی باشد.

وی در ادامه به نقش خطیر مبلغان و روحانیون در ماه محرم اشاره و خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیون باید در منابر خود در وهله اول موضوع شناسی و مخاطب شناسی را مد نظر قرار دهند و اهداف قیام عاشورا را در این ماه برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو کنند.

امام جمعه کوهبنان عنوان کرد: مبلغان باید در منابر خود مطالب متنوع و آموزنده که برداشت شده از قرآن کریم، احادیث و روایات است را به مخاطبان خود بازگو کنند و از تعریف خواب هایی که مستند نیست خودداری کنند.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: نشر معارف غنی اسلام، تبیین و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و بصیرت افزایی باید از اهداف مبلغان و روحانیون در ماه محرم باشد.

وی در پایان اضافه کرد: دشمنان اسلام در صدد به انحراف کشیدن عزاداری در ماه محرم هستند؛ از این رو  عزاداری در این ماه باید همراه با معرفت و بصیرت افزایی باشد./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات