۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۲۸۱۶۸
معاون سازمان فرهنگی شهرداري تهران:

عدم بصيرت عامل ريخته شدن خون امام حسين بود

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداري تهران عدم بصيرت را عامل ريخته شدن خون سيدالشهدا(ع) دانست و گفت: دشمنان امام(ع) از آشنايان اهل بيت بودند؛ اما مسير را اشتباه رفتند.
حسن ناصري پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ناصري پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداري تهران، شامگاه گذشته در مراسم عزاداري زينبيه پاكدشت با بيان اينكه عدم تقوا و بصيرت عامل ريخته شدن خون حسين(ع) بود، تصريح كرد: دشمنان حسين(ع) از حافظان و قاريان قرآن، جانبازان و آشنايان اهل بيت بودند؛ اما مسير را اشتباه رفتند.

وي با بيان اينكه بايد به درك واقعي حوادث كربلا رسيد، ادامه داد: دشمن به شرط فرمانداري شهر ري امام(ع) را به شهادت رساندند.

مشاور سازمان فرهنگی هنری شهرداري تهران با تشريح مفهوم "تحجّر"، تصريح كرد: تحجّر یعنی نمايش تقدّس، اما مقدم داشتن عادات فكری و عاطفی بر منطق و حقیقت، متحجر هم به مقدس گراي معابي گفته مي شود كه اصل دين را قبول ندارد.

وي دشمنان امام حسن(ع) را از متحجرين دانست و ابراز كرد: بغض از علي(ع) و عدم معرفت نسبت به ايشان باعث بالا رفتن سر حسين(ع) روي نيزه ها شد.

رئيس انجمن مطالعات خانواده در ايران با اشاره به بخشی از زیارت اربعین، دنیا را باعث فريب قاتلان امام حسین(ع)  بر‏‌شمرد و اظهار داشت: آنها هستی خود را به بهای ناچیز فروختند و آخرت را به هیچ رها کردند، گردن كشي کردند و خود را در هوا وهوس انداختند، خدا و رسولش را به خشم آورده و پیروان کسانی شدند که نفاق‏‌افکن بودند و سرانجام باعث شدند گناه سنگینی بر دوش خود بگذارند تا سزاوار آتش شوند.

خطيب زينبيه شهرستان پاكدشت با اشاره به اهميت اقامه نماز، بيان كرد: نماز خيلي مهم است اما نه اين نمازهاي عادي ما، بلكه نمازي كه علي(ع) داشته باشد. سيدالشهدا(ع) كه تظاهر مي‌كرد عاشق نماز است، نمازي را اقامه مي كرد كه در ترازعلي(ع) بود.

گفتني است زينبيه پاكدشت امسال از شب اول محرم از ساعت 20:30 به مدت 11 شب ميزبان عزاداران حسيني است./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات