۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۲۸۱۶۱
آیت الله قرهی:

امام حسین حافظ دین و امام زمان احیاگر آن است

آیت الله قرهی گفت: امام حسین(ع) اسلام ناب محمدی را حفظ کردند و امام زمان(عج) آن را زنده خواهند کرد.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه دوشنبه سوم شهریور در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: زمانی که مردم روح دین را نشناسند دین لقلقه زبان آنان شده و جز ظاهر از حقیقت آن چیزی باقی نمی‌ماند.

وی درباره باقی ماندن ظاهری از دین با اشاره به مثالی عنوان کرد: بر اساس حکم حقیقی اسلام حاكم جامعه مسلمانان باید خود متشرّع و نسبت به احكام شرع آگاهی کامل داشته باشد اما اهل سنت  قائل به اين هستند كه هر كس سلطه پيدا كرد او  ولی امر است طاغوتیان  عالم به هر نحوی كه وارد شوند، وقتی چند نفـر بيعت كردند و او به هر سبكی (زور، كشتار، كودتا و ...) حاكم شد، همه بايد از او اطاعت كنند.

آیت الله قرهی افزود: بلا و امتحان براي همه وجود دارد، هر کس به طرق مختلف امتحان می شود اما هنگام امتحان و بلا دين داران كم هستند چراکه روح دین یعنی امام و هدف زندگی خود را گم کرده و مشغول حب دنیای پست می‌شوند، اینجاست که منحرف شده یا به خرافه می‌افتند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) بیان داشت: دست يـابی بـه اسـلام نـاب محمدی صرفا از طريق امام ممکن است کما اینکه خداوند هم در قرآن فرمودند که ائمه را برای هدایت مردم به امر خود قرار دادیم؛ کنار نهادن ائمه از هدایت مردم از زمان امیرمومنان امام علی(ع) آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام قضاياي كربلا مقدمه ظهور است، اظهار داشت: تکرار عزاداری اباعبدالله(ع) در هر سال برای یادآوری این مطلب است که مراقب باشید اگر شما هم امت نشويد امام را به قتلگاه می‌بريد.

آیت الله قرهی گفت: با شهادت ابا عبدالله(ع) اصل دين ماند اگر ايشان به شهادت نمی رسيد، اصلاً هيچ دينی در دنيا نمی ماند امروز دین وجود دارد اما زنده نیست پس از آمدن امام زمان(عج) زنده خواهد شد، در واقع امام حسین(ع) دین را حفظ کردند و امام زمان(عج) آن را زنده خواهند کرد؛ امامی كه مردم او را نپذيرند و امت ایشان نشوند همان مردم او را به دست ظلم مي سپارند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات