۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۱۶۰
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

داعش ثمره پذیرش توحید منهای ولایت است

مدیر حوزه علمیه استان تهران ولایت را شرط پذیرش توحید دانست و گفت: داعش ثمره پذیرش توحید منهای امام است.
عکس رحیمی صادق رحیمی صادق رحیمی صادق رحیمی صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران، شب گذشته در همایش بصیرت حسینی و  سوگواری شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا(ع) که با حضور آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، استاد حوزه علمیه، روحانیون و طلاب شهرری و عزاداران حسینی در مسجد حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: مجالس سوگواری شهادت امام حسین(ع) در کشور و اقصی نقاط جهان در راستای درک بهتر اهداف قیام سیدسالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از وفات رسول خدا(ص) بندگی خداوند در باتلاق جهالت در حال غرق شدن بود، ابراز کرد: نهضت امام حسین(ع) در راستای نجات بشر از گمراهی و سوق دادن آنان به سوی بندگی الهی به وجود آمد.

حجت الاسلام رحیمی صادق با تاکید براینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت برای تمام بشریت است، اظهار داشت: امام حسین(ع) با آگاهی از اینکه خود و فرزندانش به شهادت خواهند رسید و خاندانش به اسارت برده خواهند شد متحمل این همه رنج و سختی شدند تا دین، توحید، نبوت، امامت، عدل و اخلاق تا ابد محفوظ بماند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با استناد به روایتی از امام حسین(ع) ادامه داد: حضرت می‌فرمایند: مردم، خداوند شما را به دنیا نیاورد مگر آنکه در سایه سار عمرتان با تلاش به معرفت الهی دست یابید.

وی با تاکید براینکه اخلاق‌مداری و رعایت آداب باید از خصائص مهم عزاداران امام حسین(ع) باشد، گفت: یاد مرگ انسان را از گناه و خطا حفظ می‌کند، کربلا تحقق یافت تا غفلت و نافرمانی از دستورات الهی نابود شود تا یزیدی ظهور نکند که مردم مسلمان مجبور به اطاعت از او باشند هر چند امروزه نیز یزیدها وجود دارند و مدرن شده‌اند.

حجت الاسلام رحیمی صادق اولین درس عاشورا را معرفت و خداشناسی بیان کرد و اظهار داشت: بندگی خداوند از دیگر پیام‌های عاشورا است اوج بندگی الهی اختصاص به پیامبر(ص) دارد اگر کسی بنده خداوند شد دیگر دربرابر دیگران خاضع نمی‌شود. همانطور که امام راحل در ابتدای 8 سال دفاع مقدس فرمودند ما در برابر دنیا سر خم نمی کنیم، بلکه با درس گرفتن از عاشورا با روحیه ایثار و شهادت در مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستادگی می‌کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: امروز مدافعان حرم تربیت یافتگان عاشورا هستند این شهدا جان خود را کیلومترها دورتر از مرز جغرافیایی نثار کردند تا دشمن کمترین تعرضی به کشور و ملت نداشته باشند.

وی آزادی و امام شناسی را از دیگر پیام‌های نهضت امام حسین(ع) بیان کرد و گفت: انسان اگر امام خودش را بشناسد به طور قطع معرفت الهی نیز کسب می‌شود. داعش ثمره پذیرش توحید منهای امام است بنابراین تاسی به سیره و روش اهل بیت(ع) برای رسیدن به کمال بسیار مهم است.

یادآور می شود، مجالس روضه و سوگواری از سه شنبه، چهارم مهرماه به مدت 5 شب از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، در مسجد امام حسین(ع) برگزار می شود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات