۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۲۸۱۵۶
حجت الاسلام میرمرشدی:

بی پاسخ ماندن شبهات مطرح شده علیه انقلاب، اتحاد مردم جامعه را از بین می برد

استاد حوزه علمیه گفت: بی پاسخ ماندن شبهات مطرح شده از سوی دشمنان سبب مردد شدن اعضای جامعه می شود و اتحاد و همبستگی نظام جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می اندازد.
میرمرشدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد محی الدین میرمرشدی در سخنرانی دوشنبه شب که در حسینیه شهدای بسیج ناحیه مقاومت امام صادق(ع) واقع در خیابان پاسداران برگزار شد، گفت: شبهه می تواند افراد را به مبانی دین مشکوک کند.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسب فرا رسیدن ایام محرم افزود: یکی از مسائلی که از ابتدای خلقت انسان و با رسالت هر پیامبر ایجاد می شد، شبهاتی نسبت به حقایق دین الهی بود؛ قرآن راجع به شبهاتی که از سوی مخالفان حضرت موسی(ع) و حضرت هود(ع) مطرح می شد، به طور دقیق صحبت هایی دارد.

حجت الاسلام میرمرشدی اذعان کرد: افراد زیادی به واسطه شبهات مطرح شده از سوی مخالفان دین از صراط مستقیم منحرف شدند؛ وضعیت به جایی رسید که تبلیغات منفی و شبهات وارد شده به پیامبر اسلام منجر به شورش افرادی علیه پیامبر(ص) شد تا جایی که شورشیان قصد داشتند پیامبر(ص) را از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که دشمن به واسطه آن در اذهان عمومی افراد متدین شبهه و شک وارد می کند، شبکه های مجازی است؛ شبهه های پی در پی بدون جواب می ماند و اثرات مخرب زیادی روی ذهن افراد می گذارد تا جایی که نسبت به مبانی دین اسلام مشکوک می شوند و در نهایت اسلام زده خواهند شد.

وی گفت: در کربلا افراد زیادی بودند که به واسطه شبهه پراکنی ابن زیاد از سپاه امام حسین(ع) جدا شدند؛ افرادی همانند ضحاک تا ظهر عاشورا همراه سپاه امام حسین(ع) بودند ولی به خاطر شبهاتی که نسبت به مقام امام در ذهنشان بود، از سپاه امام حسین(ع) جدا شدند.

حجت الاسلام میرمرشدی با بیان این که شبهات وارد شده از جانب دشمن در سایت ها و شبکه های مجازی تلفات ذهنی زیادی از جامعه گرفته است، اذعان کرد: برخی با وجود دیدن معجزاتی که برای حفظ انقلاب انجام صورت پذیرفته است، هنوز در حقانیت انقلاب شک دارند.

استاد حوزه علمیه افزود: شک و شبهه ایجاد شدن گاهی در نتیجه نفاق افراد است و گاهی به سبب فقر فرهنگی ایجاد می شود؛ بی پاسخ ماندن شک و شبهه از سوی دشمنان سبب مردد شدن اعضای جامعه می شود و اتحاد و همبستگی نظام جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می اندازد./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات