۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۵۲۸۱۴۴
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی:

مسؤولانی که به دنبال حل مشکلات مردم نباشند، لیاقت پست و مقام را ندارند

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی با بیان این که کسی که در کشور به دنبال ثروت و شهرت باشد، لیاقت مسؤولیت را ندارد، گفت: کسانی که در کشور به دنبال منفعت های خود هستند و به فکر حل مشکلات مردم نیستند، لیاقت پست و مقام را ندارند.
موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید رضا موسوی عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) امشب در حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: اهل بیت حقیقت علمی و عبادی در دنیا هستند.

وی افزود: اهل بیت در زندگی باید محور حق باشند و زمانی مردم می توانند اهل بیت را محور حق قرار دهند که معرفت خود را نسبت به امامان بیشتر کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که مردم باید نسبت به اهل بیت عاشق محض باشند، ابراز داشت: بعضی از مردم در زندگی های خود عاشق رهبری هستند اما در عمل کاری را برای جامعه انجام نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: حکومت آل سفیان خیانت های بزرگی را به اهل بیت و اسلام کرده است و به اسم اسلام خراج از مردم گرفته و در مجالس خوشگذرانی استفاده می کردند.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که داعش های همچون یزیدی ها به اسم اسلام، کارهایی را انجام می دهند، ابراز داشت: حکومت بنی امیه، اسلام را طوری به مردم معرفی کرده بود که مردم خوب را بد و منکر را خوب یادگرفته بودند.

وی خاطرنشان کرد: خیانت کردن به مردم، تغییر دادن اسلام، جعل حدیث و قاتل شمردن اهل بیت از کارهایی بود که عثمان در دوران حکومت خود بر مردم برقرار کرده بود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که حکومت عثمان، افراد نزدیک علی(ع) را دشمن می دانستند، اظهار داشت: کسانی که در کنار امیرالمومنین بودند یا عقیده او را داشتند، حقوق او را قطع می کردند و او را کافر می دانستند.

وی بیان داشت: معاویه به دنبال کسب مال از هر طریق بود تا اهل بیت را عذاب دهد و مردم را به سوی خود بکشانند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) با توجه به این که شناخت اهل بیت زندگی انسان را در مسیر خدا قرار می دهد، ابراز داشت: کسانی که در جامعه به دنبال معارف اهل بیت نیستند، از هر راهی حتی گناه مال کسب می کنند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود، بیان داشت: ترور و کشتار یکی از کارهای بنی امیه و معاویه بود و کسی را که برخلاف حکومت آن ها حرفی را می زد یا کاری را انجام می داد، ترور می کردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنانی همچون آمریکا مثل بنی امیه هایی هستند که کارشان به قتل رساندن افراد بی گناه در کشورها است.

عضو هیأت علمی امام خمینی با بیان این که کسی که در کشور به دنبال ثروت و شهرت باشد، لیاقت مسؤولیت را ندارد، بیان داشت: کسانی که در کشور به دنبال منفعت های خود هستند و به فکر حل مشکلات مردم نیستند، لیاقت پست و مقام را ندارند.

وی اظهار داشت: در داستان کربلا افرادی نماز شب خوان، حافظ قرآن، فقیه و در صف اول نماز جماعت بودن، هستند که حسین بن علی را در حادثه عاشورا به خاطر منفعت طلبی، تنها گذاشتند.

وی در پایان گفت: خواندن کتاب های تاریخی از ضروریات طلاب و مردم شمرده می شود و کسی که شخصیت ها و حکومت های تاریخی را بخواند، بهتر می تواند حادثه کربلا را تحلیل کند./9707/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات