۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۱۴۲
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر:

۵۲ نفر در راه فريضه امر به معروف شهید شده اند

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر گفت: از ابتداي انقلاب تاكنون براي انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر ۵۲ نفر به شهادت رسيده اند.
حجت الاسلام سيد احمد زرگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد احمد زرگر دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت آيت الله راستي كاشاني در مسجد جامع كاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با يادآوري نامگذاري هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهي از منگر، گفت: رسالت اصلي امام حسين(ع) امر به معروف و نهي از منكر بود.

وي افزود: در اين هفته برنامه هاي متنوعي را در سراسر كشور برنامه ريزي شده است كه در همين رابطه روز جمعه اولين روز از ماه محرم راهپيمايي از ميعادگاه هاي نماز جمعه در رابطه با امر به معروف و نهي از منكر در سراسر كشور برگزار شد.

حجت الاسلام زرگر، سخنراني دبيران ستاد امر به معروف و نهي از منكر در سخنراني هاي قبل از خطبه هاي نماز جمعه سراسركشور، همايش تجليل از تلاشگران امر به معروف و نهي از منكر سراسر كشور، برگزاري طرح ياوران معروف و يادآوران امر به معروف و نهي از منكر از جمله برنامه هاي اين هفته اعلام كرد.

وي با تأكيد بر اينكه آنچه در نظام اسلامي مهم است حضور مردم در صحنه امر به معروف و نهي از منكر است، گفت: نقش مردم در زمينه امر به معروف و نهي از منكر پر رنگ ديده شده است.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور در ادامه از تشكيل گروه هاي امر به معروف و نهي از منكر و ياوران معروف در وزارت خانه، سازمانها و ادارات كشور و يادآوران در آموزش و پرورش خبرداد و افزود: اين گروه ها در قالب گروه هاي 10 نفره با هماهنگي شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر و آموزش داده و سازماندهي مي شوند.

حجت الاسلام زرگر يادآور شد: نيروهاي امر به معروف و نهي از منكر در سراسر كشور در قالب گروهاي 10 نفره در محلات، آموزش و پرورش و وزارت خانه ها، سازماندهي و فعاليت خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تمام استانها و شهرستانها ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر فعال هستند، اظهار داشت: براساس قانون امامان جمعه رييس ستاد هستند و ستادها داراي حدود 18 عضو از مسؤولان رده بالاي استانها و كشور هستند كه در حال حاضر شش وزير براي برنامه ريزي و سياست گذاري در ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر عضويت دارند.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور با تأكيد بر اينكه آنچه در نظام اسلامي مهم است حضور مردم در صحنه امر به معروف و نهي از منكر است، گفت: نقش مردم در انجام امر به معروف و نهي از منكر بايد پر رنگ تر ديده شود.

حجت الاسلام زرگر افزود: ستاد امر به معروف و نهي از منكر از رديف هاي بودجه فرهنگي برخوردار هستند اما رقم ناچيزي است، از اين رو در قانون به دولت اجازه داده شده تا از بودجه هاي فرهنگي دستگاه ها براي امر به معروف و نهي از منكر استفاده شود.

وي با يادآوري اينكه در قانون پيش بینی شده تا براي ايجاد گروه ها شوراي امر به معروف و نهي از منكر تشكيل شود، گفت: مجموعه نظام براي تشكيل شورا و احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر وظيفه دارند از بودجه هاي خود براي انجام اين فريضه استفاده كنند.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور، يادآور شد: از ابتداي انقلاب تاكنون براي انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر 52 نفر به شهادت رسيده اند.

حجت الاسلام زرگر يكي از افتخارات شيعه را شهادت در راه اسلام دانست و اظهار داشت: ما معتقديم در نظام اسلامي در رابطه با انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر نبايد حتي يك شهيد داشته باشيم./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات