۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۲۸۱۳۷
حجت الاسلام مومنی مطرح کرد؛

نماز کلیدی برای رفع بحران‌ها و مشکلات

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز استرس و تشویش را از انسان دور می‌کند، گفت: نماز کلید رفع بحران‌ها و مشکلات است.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سین حسین مومنی استاد حوزه علمیه، دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و به همت هیات ثارالله در مسجدالهادی(ع) برگزار شد، گفت: نماز ستون دین و رفع کننده خطورات شیطانی است.

وی افزود: در روایت است که از ما نیست کسی که نسبت به اقامه نماز کوتاهی کند و شفاعت ما شامل آنان نمی‌شود.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه نماز بینی شیطان را زمین می‌زند، ابراز کرد: امام حسین(ع) فرمودند: من نماز را دوست می‌دارم؛ سید سالار شهیدان جان خود را در راه رضای خدا نثار کرد تا اسلام و نماز باقی بماند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به عقوبت دنیوی سبک شمردن نماز، گفت: بی توجهی به نماز عمر انسان را بی برکت می‌کند بهترین زمان برای اقامه نماز اول وقت است بنابراین کسانی که نمازشان فوت می‌شود و یا اینکه اول وقت اقامه نمی‌کنند نماز را سبک می‌شمارند.

وی اضافه کرد: بی برکت شدن رزق و روزی، کاهش نور چهره، قبول نشدن عمل صالح و عدم استجابت دعا از دیگر عواقب سبک شمردن نماز به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمل خیر بدون اقامه نماز چیزی جز ریا نیست اظهار داشت: نماز اول وقت مرتفع کننده ابتلائات و دشواری‌هاست.

حجت الاسلام مومنی خاطر نشان کرد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید: کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، نماز به پاداشتند و زکات پرداخت کردند نزد خداوند اجری عظیم دارند و هیچ خوفی در دل آنان قرار نمی‌گیرد؛ نماز استرس و تشویش را از انسان دور می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات