۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۲۸۱۲۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

عزاداری حسینی فرصتی برای رساندن پیام حقانیت اسلام به جهان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) و همچنین اجتماع عظیم اربعین حسینی تریبون امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان است، گفت: مسلمانان باید از این ظرفیت ارزشمند دینی در جهت رساندن پیام حقانیت و آزادگی اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) به جهان استفاده کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران دوشنبه شب در مراسم عزاداری حسینی در ساری با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) برای همیشه در قلوب و اذهات ملت ها زنده و جاودانه است، گفت: ملت های جهان تا ابد می توانند از فرهنگ ناب حسینی بهره مند شوند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) حاضر نشد در برابر ظلم و ستم حکام وقت سکوت کند، افزود: سید و سالار شهیدان شهادت را در راه حفظ و بقای دین مبین اسلام پذیرفت و نتیجه آن ایثار و از خودگذشتگی سرافرازی و عزت اسلام ناب شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ایثار، رشادت، شجاعت و از خودگذشتگی سید و سالار شهیدان باید امروز الگویی برای جوامع بشری است، تصریح کرد: امروز بشریت باید برای حفظ و بقای خود در برابر باتلاق های انحراف و فتنه باید سیره اهل بیت(ع) به ویژه سومین امام شیعیان را الگوی خود قرار دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که قیام امام حسین(ع) در برابرظلم و فساد دوران با آن شرایط خاص تاکنون در جهان دیده نشده است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) حتی برای بقای دین و اسلام ناب خانواده خود را نیز میدان فرستاد تا شریعت محمدی زنده و جاودانه بماند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که هر چه بیشتر می گذرد ابعاد تازه تری از رشادت و از خودگذشتگی امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در قیام عاشورا مشخص می شود، بیان داشت: علیرغم گذشت قرن ها از آن واقعه دردناک، اما حتی ذره ای قیام حسینی در جامعه کمرنگ نشد و هر سال که می گذرد با عظمت بیشتری مراسم عزای حسینی برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که خداوند متعال نمی گذارد هیچ گاه نهضت عاشورا کمرنگ شود و هر روز بر عظمت آن نهضت عظیم دینی می افزاید، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ حسینی به الگویی ارزشمند برای بسیاری از ملت های آزاده جهان تبدیل شده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که بسیاری از ملت ها در سایه بهره مندی از فرهنگ عاشورا از خواب غفلت بیدار شده و در برابر ظلم و استبداد قیام کرده اند، گفت: امروز ملت های آزاده جهان با بهره گیری از این فرهنگ متعالی در برابر ظلم حاکمان دیکتاتور ایستاده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه محرم و عزاداری های حسینی تجلی عزت و عظمت امت اسلامی به ویژه شیعیان در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: دشمن برای نابودی دین و ارزش های اسلامی سال ها است که سرمایه گذاری های گسترده ای انجام داده، اما در سایه فرهنگ ناب دینی و سیره اهل بیت(ع) همه آن نقشه ها شکست خورده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز دین عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه بهره گیری از دین و ارزش های اسلامی امروز به یک کشور اثرگذار و قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که دشمن برای نابودی دین تلاش های بسیاری انجام داده است، افزود: اما غافل از آن که قدرت الهی هزاران برابر بیشتر از قدرت های مادی جهان امروز است و توان مقابله با قدرت بی انتهاء الهی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و سیره اهل بیت(ع) به ملت ایران، عظمت و بزرگی خاصی عطاء کرده است، بیان داشت: در شرایطی که همه کشورهای غربی برای تضعیف دین و ارزش های انقلاب بسیج شده اند، اما قدرت و عظمت دین مرزهای جغرافیایی را درنوردیده در قلوب ملت های جهان نهادینه شده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امت اسلامی در روز اربعین حسینی بار دیگر عظمتی وصف ناپذیر از عشق و دلدادگی به فرهنگ حسینی را به معرض نمایش می گذارند، تصریح کرد: چنین اجتماع با عظمتی در هیچ جای دنیا تاکنون دیده نشده و این عظمت نشان دهنده جایگاه دین و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) و همچنین اجتماع عظیم اربعین حسینی تریبون امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان است، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید از این ظرفیت ارزشمند دینی در جهت رساندن پیام حقانیت و آزادگی اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) به جهان استفاده کنند.

وی از مراسم عزاداری امام حسین(ع) به عنوان فرصتی برای تقویت وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر دشمنان یاد کرد و گفت: مسلمانان جهان باید با تکیه بر قرآن و اهل بیت(ع) تنها در مسیر وحدت و همدلی گام بردارند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز یکی از مهم ترین نیازهای جامعه اسلامی وحدت امت با محوریت قرآن و سیره اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای نابودی اسلام به کار گرفتند وحدت امت اسلامی راه رفع بحران ها و فتنه های دشمنان در جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از فرهنگ عاشورا عزتمندانه در برابر توطئه دشمنان ایستاده و مواضع به حق خود عقب نشینی نمی کند، گفت: رمز پیروزی و موفقیت نظام اسلامی در 38 سال اخیر در برابر توطئه دشمنان، بهره گیری از فرهنگ حسینی بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه زندگی و حیات مبارک امام حسین(ع) الگویی برای جامعه بشری است، بیان داشت: جامعه بشری می تواند با الگو قرار دادن سیره حسینی در مسیر عبودیت الهی، پاکی و طهارت قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که یاد و سیره ناب امام حسین (ع) دل‌ها را آرام و قلب‌ها را مطمئن می‌سازد، افزود: هر کس به خیر و نیکی و اندیشه پاک فکر می‌کند باید در مسیر مرام و مکتب حسینی گام بردارد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات