۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۲۸۱۲۳
با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی؛

مراسم وداع با شهید حججی در حرم رضوی برگزار می شود

مراسم وداع با شهید مدافع حرم، محسن حججی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
شهید حججی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست خبری اعلام جزئیات مراسم های وداع با شهید محسن حججی در مشهد مقدس، عصر امروز در محل مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

در این نشست خبری، سرگرد پاسدار حمید حسین زاده، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با اعلام خبر برگزاری مراسم وداع با شهید مدافع حرم، محسن حججی در بارگاه منور رضوی، اظهار کرد: این مراسم از ساعت 16 در صحن انقلاب حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی است، افزود: از عموم مردم شریف اعم از روحانیون، دانشگاهیان، زائران و مردم شهید پرور مشهد برای برگزاری باشکوه این مراسم دعوت به عمل می آوریم؛ چرا که این امر نشان می دهد که تمام اقشار جامعه برای شهدای مدافع حرم احترام خاصی قائل هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم با همکاری سپاه امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی است و البته برنامه اصلی استقبال از شهید محسن حججی در میهن اسلامی، صبح چهارشنبه در تهران برگزار خواهد شد.

حسین زاده در رابطه با برنامه احتمالی دیگر استقبال از شهید حججی در مشهد گفت: تا این لحظه که من با شما صحبت می کنم هیچ برنامه ای به جز مراسم صحن انقلاب اعلام نشده و همچنین برنامه ای در رابطه با استقبال از فرودگاه نیز عنوان نشده است.

وی افزود: از صبح امروز که خبر ورود شهید حججی به مشهد اعلام شده بسیاری از دانشگاه ها، مساجد و هیأت های مذهبی در مشهد خواستار حضور پیکر پاک این شهید در مکان های خود بوده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به علاقه شهید حججی به امام هشتم(ع) یادآور شد: این شهید بزرگوار به امام رضا(ع) علاقه فراوانی داشت؛ به گونه ای که حضرت حتی پس از شهادت ایشان را به پابوسی خود طلبیدند.

حسین زاده گفت: در مراسم فردا خانواده شهید حججی و همسر وی نیز حضور خواهند داشت و همانطور که گفته شد مراسم رأس ساعت ۱۶ در صحن انقلاب آغاز و هنگام نماز مغرب و عشاء پایان خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از این نشست در رابطه با استقبال از پیکر شهید سنجرانی که طی روزهای اخیر در جبهه های نبرد حق علیه باطل در سوریه به شهادت رسید نیز اظهار کرد: هنوز برنامه دقیقی از ورود پیکر مطهر شهید سنجرانی در مشهد اعلام نشده است.

وی در پایان تصریح کرد: خیلی از افراد می گفتند که نسل جنگ امروز ۶۰ یا ۷۰ ساله شده اند و اگر جنگی در کشور اتفاق بیفتد کسی نیست که از این کشور دفاع کند اما جوانان مدافع حرم نشان دادند که هنوز عشق به دفاع در بین جوانان این کشور جوشش دارد و شهید حججی یک الگوی کامل برای این نسل است./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات