۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۸۱۲۲
نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی:

منبرهای سیدالشهدا در معرفت افزایی جامعه اسلامی نقش آفرین است

نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: سخنرانی ها و منبرهایی با موضوع قیام سیدالشهدا نقش پررنگی در معرفت افزایی جامعه اسلامی بر عهده دارد.
نماینده ولی فقیه در در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی فرخی نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را دارای نقشی اثرگذار بر معرفت افزایی جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: سخنرانی ها و منبرهای با موضوع قیام سیدالشهدا نقش پررنگی در معرفت افزایی جامعه اسلامی بر عهده دارد.

ویژگی های یک منبر خوب

نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به سوال ویژگی های یک منبر خوب، بیان کرد: روحانی در ابتدا باید مخاطب شناس باشد و با توجه به نیاز مخاطب با مطالعه کافی به انتخاب موضوع پرداخته و در آن مورد سخنرانی کند.

حجت الاسلام فرخی اضافه کرد: روحانی باید به اولویت های مخاطبان خود توجه کند و با توجه به نیاز آن ها در مورد موضوع مورد نظر با مطالعه کافی و به روشی جذاب و گیرا به بحث در آن مورد بپردازد، زیرا اگر موضوعی دارای اولویت باشد اما به شیوه ای جذاب، منطقی و شیوا مطرح نشود ممکن است مورد استقبال قرار نگرفته و از تاثیرگذاری بیان سخنران نیز بکاهد.

بدعت ها و انحرافات سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)

حجت الاسلام فرخی در پاسخ به سوال بدعت ها و انحرافاتی که ممکن است سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تهدید کند، گفت: فراموشی بخش علمی و معرفتی قیام امام حسین (ع) و تبدیل شدن سوگواری سیدالشهدا (ع) به مجالس شور که شعور حسینی را به همراه ندارد، می تواند به یکی از آسیب های عزاداری امام حسین (ع) تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی افزود: بخش شعور، علم آموزی، معرفتی و درس آموزی از اباعبدالله الحسین(ع) نیز باید مورد توجه یکایک عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) قرار بگیرد و عموم مردم جامعه اسلامی در ابتدا خود را موظف به شرکت در مجالس علمی و معرفتی بدانند و سپس به سوگواری بپردازند.

حجت الاسلام فرخی قلاده انداختن، قمه زنی، استفاده از الفاظ و حرکات به دور از شان امام حسین (ع) را از دیگر بدعت های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) دانست و بیان کرد: سوگواری امام حسین (ع) باید عاری از هر گونه مزاحمت، تندی و آزار و اذیت مزدم جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: عزاداران اباعبدالله الحسین باید به پاکیزگی و آراستگی شهر خود نیز اهمیت دهند و از ایجاد زباله و ترافیک در سطح شهر جلوگیری کنند تا این مراسم به نحو احسن و به دور از هر گونه مزاحمت برگزار شود.

بیان مسائل سیاسی در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)

نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تصریح کرد: اسلام با سیاست گره خورده و هرگز جدای از زندگی مردم نیست و سیاست در متن دین اسلام قرار دارد لذا تفکیک دین از سیاست امر اشتباه و بر خلاف دین اسلام است.

حجت الاسلام فرخی در ادامه افزود: بیان مسائل سیاسی در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید بر اساس رفتار امام حسین (ع) انجام شود و سخنرانان در توضیح مسائل سیاسی نباید دچار افراط و تفریط شوند.

به گزارش رسا، تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و پیشنهاد آن به مبادی ذی‌ربط، تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل‌گیری سیاست‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر، تعیین الگوهای رفتاری، زمینه‌سازی جهت مشارکت همه‌جانبه آحاد مردم و دستگاه‌های اداری و رسانه‌های عمومی در امور مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر،رصد اقدامات انجام‌ شده در اجرای این قانون و انعکاس آن به مراجع ذی‌ربط، تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مختلف جامعه، آموزش و پژوهش و تحقیق در زمینه امر به معروف و  نهی از منکر و ترویج گسترش فرهنگ آن، شناسایی ظرفیت‌ها و کمک به تشکیل جمعیت‌ها و تشکلهای مردمی فعال، حمایت همه‌جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر، پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با تکالیف ستاد در خصوص راهکارهای اجرائی فرهنگ عفاف و حجاب، ارائه گزارش سالانه به مقام معظم رهبری و قوای سه‌گانه و مردم؛ از وظایفی است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر عهده دارد./۸۴۲/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات