۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۲۸۱۱۷
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

سوگواری سیدالشهدا نقش کلیدی در معرفت افزایی جامعه اسلامی دارد

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی بابیان اینکه سوگواری سیدالشهدا نقش کلیدی در معرفت افزایی جامعه اسلامی برعهده دارد، گفت: دانسته های عموم مردم جامعه اسلامی از قیام کربلا نسل به نسل با برگزاری عزاداری امام حسین (ع) منتقل گشته و تداوم یافته است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در جمع عزاداران حسینی در مسجد 14معصوم اراک، بیان داشت: سوگواری سیدالشهدا (ع) نقش کلیدی و اساسی در معرفت افزایی جامعه اسلامی بر عهده دارد.

ابعاد مختلف سوگواری سیدالشهدا

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: دانسته های عموم مردم جامعه اسلامی از قیام کربلا نسل به نسل توسط برگزاری عزاداری امام حسین (ع) منتقل گشته و تداوم یافته است.

حجت الاسلام رودبارانی با اشاره به ابعاد مختلف سوگواری سیدالشهدا (ع)، ابراز کرد: مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) همانند کلاس درس معرفت شناسی زمینه ساز انتقال معارف، کسب معرفت نسبت به اهداف قیام، دشمن شناسی و دوست شناسی است.

آسیب شناسی یکی از جنبه های مهم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: بستر انتقال این معارف، احساسات و عواطف پاک عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین در مجالس سوگواری سیدالشهدا (ع)است که در نتیجه نشانگر این موضوع است که این مراسم مراسم توانایی انتقال معارف دین به عموم مردم جامعه اسلامی رادارا هستند.

حجت الاسلام رودبارانی آسیب شناسی را یکی از جنبه های مهم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دانست و بیان داشت: توجه به نیازهای مخاطب و بررسی مسائل آن ها می تواند سوگواران سیدالشهدا (ع) را به خدا و امام زمان (عج) نزدیک تر کند.

وی افزود: مبلغین باید با شناخت مخاطب و آسیب شناسی بهترین استفاده را از این موقعیت که عموم مردم جامعه اسلامی با تفکرات مختلف گرد آمده اند راداشته باشند و مطالب را به بهترین شکل و با اطلاعات کامل و جامع شرح دهند.

توجه به اهداف امام حسین (ع) راه اصلی سوگواری سیدالشهدا (ع)

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی راه اصلی سوگواری سیدالشهدا (ع) را توجه به اهداف امام حسین (ع) دانست و بیان کرد: مبلغین نباید به خرافات و بدعت ها دامن بزنند و از هدف اصلی این عزاداری ها غافل شوند و فرعیات را به جای اصل قرار دهند و به تبیین راه امام حسین (ع) بپردازند.

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه بیان آسیب های ناشی از بدعت ها را مهم دانست و گفت: بیان این آسیب ها سبب رسیدن به نتیجه مطلوب و تبیین اهداف قیام حسین (ع) می شود.

به گزارش رسا، ستاد اقامه نماز، ‌مؤسسه‌اي است غيردولتي كه با تنفيذ مقام‌ معظم‌ رهبري(مدظله‌العالي) و تحت نظر هيأت امنايي متشكل از شخصيت‌هاي فرهنگي در سال 1369 تأسيس شد. دفاتر ستاد اقامه نماز در مراكز استان‌هاي كشور و 320 شهرستان،‌ وظيفه ترويج و توسعه فرهنگ نوراني نماز را عهده‌دار هستند./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات