۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۲۸۱۱۶
حجت الاسلام نظافت تأکید کرد؛

ضرورت ارتباط گیری متدینان با مخالفان به منظور جذب حداکثری

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه به جای هزینه کردن برای تبلیغات مذهبی غیرمؤثر، باید برای ارتباطات مؤثر هزینه کنیم و حتی کفیل و سرپرست شویم، گفت: یاد بگیریم با مخالفان خود رابطه برقرار کنیم تا بتوانیم از نیروهایی که حجت بر آن ها تمام نشده دستگیری کنیم.
نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) امشب در مراسم سوگواری دهه اول محرم در حسینیه هنر با تأکید بر ضرورت محبوب بودن مؤمنان گفت: باید یاد بگیریم با مخالفان خود رابطه برقرار کنیم تا بتوانیم از نیروهایی که حجت بر آن ها تمام نشده دستگیری کنیم.

وی افزود: به جای هزینه کردن پول برای تبلیغات مذهبی غیرمؤثر، باید برای ارتباطات مؤثر هزینه کنیم و حتی کفیل و سرپرست شویم؛ روز قیامت منادی ندا می دهد «ایها الکافلون لایتام آل محمد(ص)» که مراد از یتیم در اینجا، کسانی است که دستشان از امامشان کوتاه است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جوانان امروز یتیم هستند چرا که حضور امام از پدر هم مهمتر است بنابراین سخنرانی و تبلیغ عادی کفایت می کند، کفالت باید باشد و دست افراد را بگیریم و بالا بکشیم.

آموزش صرف، مسلمان و تربیت، مؤمن تحویل می دهد

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه ایمان، علم آمیخته با احساسات است، ادامه داد: اگر می خواهیم به جای مسلمان(که می تواند منافق باشد)، مؤمن پرورش دهیم، باید تربیت باشد و تربیت وقتی اتفاق می افتد که آموزش با احساسات عجین شود و این زمانی ممکن است که با متربی زندگی کنیم.

وی یادآور شد: ما معمولا به فکر جسم انسان ها و رسیدگی به رزق جسمشان هستیم اما کمتر غصه روح آن ها را می خوریم در حالی که می توان حتی با روش هایی که هزینه ندارد، مانند خوشرویی، تواضع و انفاق به راحتی خلأهای روحی افراد را جبران کرد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه در احادیث آمده است «سرآمد عقل، بعد از دینداری، دوستی با توده مردم است»، گفت: از دیگر شرایط جذب، ناامید نبودن است البته این امید نباید پوچ و خام باشد.

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر لزوم پرهیز از بدبینی و پیش داوری نسبت به دیگران، تصریح کرد: به فرموده پیامبر اکرم(ص) اگر در فردی یک صفت خوب دیدید، امیدوار و منتظر سایر صفات خوب او باشید.

وی افزود: اگر ظاهرا نیازی به کسی نداریم اما به خاطر خدا رو بیندازیم و با او خوب رفتار کنیم؛ امام حسین(ع) تا آخرین لحظه ناامید نبود و حتی از بدسابقه ترین افراد را دعوت می کرد./930/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات