۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۲۸۱۰۹
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

دفاع مقدس گنیجه ای ماندگار در میان مردم جامعه اسلامی است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه دفاع مقدس گنیجه ای ماندگار در میان مردم جامعه اسلامی است، گفت: تحقق رهنمود های ولی فقیه در راستای نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان نیازمند همکاری مسؤولان نظامی و دولتی در این امر مهم است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مصطفی مشایخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز در نشست با جانبازان 8 سال دفاع مقدس در اراک، بیان داشت: شرح وظایف دستگاه های دولتی و نظامی در جلساتی تحت عنوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ریاست استانداری استان مرکزی، تعیین می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس از سوی ستاد کل فرمانده کل قوا به تمامی دستگاه ها از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش ابلاغ شده و در حال اجرا هستند.

حمایت و هدایت برنامه های هفته دفاع مقدس

مشایخی سیاست گذاری، حمایت و هدایت برنامه های هفته دفاع مقدس را وظایف ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی دانست و افزود: افزون بر موارد یاد شده تولید و چاپ کتاب و راه اندازی نگارخانه ویژه هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس نیز از جمله برنامه های این ستاد است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به حمایت از نمایشگاه های برگزار شده در هفته دفاع مقدس، بیان کرد: ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تمامی ابزار، تجهیزات و وسایل نظامی  مورد نیاز نمایشگاه های دفاع مقدس که از سوی ادارات، مدارس و شهرداری ها برگزار شده است را فراهم کرده و در اختیار آنان گذاشته است.

اردوی راهیان نور بزرگترین برنامه جریان ساز و تاثیر گذار

مشایخی با بیان اینکه دفاع مقدس گنیجه ای ماندگار در میان مردم جامعه اسلامی است، اظهار داشت: تحقق رهنمود های ولی فقیه در راستای نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان نیازمند همکاری مسؤولین نظامی و دولتی در این امر مهم است.

وی افزود: اردوی راهیان نور یکی از راهکارهای مقام معظم رهبری و از بزرگترین برنامه های جریان ساز و تاثیر گذار در این امراست که هر ساله با استقبال بی نظیر جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی روبرو بوده است و زیر ساخت های مناسبی برای برپایی این اردوها در مناطق جنگی شکل گرفته است.

افتتاح نگارخانه شهید محمدرضا نوربهشت

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی از ایجاد دو واحد درسی با مضمون دفاع مقدس در حوزه علمیه و دانشگاه خبر داد و افزود: تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و همچنین تدریس 12 ساعت مطالب آموزشی با مضامین دفاع مقدس در ادارات دولتی از برنامه هایی است که از سوی دولت جمهوری اسلامی به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است.

مشایخی اضافه کرد: تولید فیلم، کلیپ، مستند، برنامه های آموزشی و کتاب با موضوع دفاع مقدس از دیگر فعالیت های این نهاد می باشد که سال جاری تعداد 40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی از افتتاح نگارخانه شهید محمدرضا نوربهشت خبر داد و بیان کرد: نگار خانه شهید محمدرضا نوربهشت در اختیار هنرمندان خوشنویس، مجسمه ساز، نقاش و گرافیستفعال در حوزه دفاع مقدس قرار داده خواهد شد تا در راستای برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های هنری و ارتقای سطح هنر در حوزه دفاع مقدس از آن استفاده شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات