۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۸۱۰۵
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز: 

سعادت در گرو تمسک به مکتب قرآن و اهل بیت است

حجت الاسلام انوری با تأکید بر این‌که سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت رمز رستگاری است، گفت: سعادت دنیا و آخرت در گرو تمسک به مکتب قرآن و اهل بیت است.
حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز عصر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری دانشگاهیان با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: قیام حسینی نه برای مسائل دنیوی بلکه نهضتی برای اصلاح مسیر منحرف شده در اسلام بوده است.

وی با اشاره به این‌که این نهضت بزرگ تاریخی آثار بسیاری برای بشریت در طول تاریخ داسته است، خاطرنشان کرد: آن حضرت همه داشته‌ خود را فدا کرد تا کلمه توحید باقی بماند و مشخص است که خداوند هم بر اساس وعده‌ای که فرموده است، او را عزیز دلها کرده است.

حجت الاسلام انوری ادامه داد: امروز بعد از گذشت بیش از 1400 سال از واقعه عاشورا شاهدیم که میلیون‌ها دوستدار آن حضرت حتی غیرمسلمانان مسیرهای طولانی را با پای پیاده به‌سمت کربلا طی می‌کنند تا عشق و ارادت خود را نسبت به آن مرام و مسلک سومین امام شیعیان نشان دهند.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز سعادت دنیا و آخرت در گرو تمسک به مکتب قرآن و اهل بیت است، تصریح کرد: بهترین شیوه و الگوی زندگی سعادتمند در سبک و سیره ائمه اطهار(ع) دیده می‌شود، اگر به دنبال رستگاری و رسیدن به سعادت هستیم باید حیات و ممات خود را با حیات و ممات اهل بیت یکی کنیم.

وی با اشاره به این‌که سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت رمز رستگاری است، گفت: تنها حضور در مجالس عزاداری و سوگواری و یا عرض ارادت به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع) کافی نیست، گریه بر مصائب اهل بیت مقدمه‌ای برای شناخت مکتب آن بزرگواران است تا بتوانیم در مسیر صحیح و الهی قرار بگیریم.

این استاد حوزه و دانشگاه هدف از زیارت مضجع شریف ائمه اطهار را ضمن عرض ارادت، طلب کمک برای تعالی معنوی و فکری دانست و خاطرنشان کرد: بر اثر دعاهایی که صورت می گیرد، امدادهای اهل بیت عصمت و طهارت در زندگی انسان جاری می‌شود و انسان از گمراهی و تباهی به سمت رستگاری رهنمون می شود.

حجت الاسلام انوری با تأکید بر این‌که شناخت حسین و یزید زمان لازمه درک اوضاع و شرایط حاکم در سال 62 هجری است، گفت: امرزو تبعیت از ولایت فقیه همان تبعیت از امام عصر(عج) و ائمه اطهار است؛ در مقابل اگر در خیمه یزیدیان حضور داشته باشیم، بدانیم که عاقبت بخیر نخواهیم شد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات