۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۲۸۱۰۱
امام جمعه بابل:

انقلاب اسلامی مدیون عاشورا و قیام کربلا است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ما مدیون عاشورا و قیام کربلا است، گفت: جریان عاشورا انقلاب آفرین است زیرا پیام بزرگ سید الشهدا(ع) برای اصلاح جامعه اسلامی و مبارزه با انحراف و فساد است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در مراسمی با حضور طلاب و روحانیان شهرستان بابل با اشاره به اهمیت عزاداری سیدالشهدا(ع) و لزوم برگزاری باشکوه آن، گفت: ماه محرم یکی از مهمترین سرمایه های بزرگ پروردگار برای شیعه است که مهمترین اثر را در تربیت و تنظیم امور جامعه اسلامی ایفا می کند.

وی افزود: عزاداری شایسته برای مصیبت امام حسین(ع) و لزوم توجه به محتوای قیام سیدالشهدا(ع) اثرات تربیتی بسیار زیادی برای اصلاح جامعه دارد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با اظهار نگرانی از رسوخ برخی انحراف ها در مراسم عزاداری حسینی، اظهار داشت: متاسفانه برخی ها فضای محزون عزاداری و مساله تربیتی آن را به گونه ای برگزار می کنند که نتایج حاصله آن با اصل عزاداری تفاوت زیادی دارد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به دغدغه ها و نگرانی های  شهید مطهری در خصوص انحراف ها و تحریفات عاشورا، خاطرنشان کرد: امروز همان نگرانی های شهید مطهری در خصوص عزاداری ایام محرم وجود دارد به رغم هشدارهای زیاد در این خصوص، همچنان این کج روی ها ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی  از انحراف ها در خصوص عزاداری سید الشهدا(ع) را انحراف محتوایی عنوان کرد و گفت: برخی ها به صورت عامدانه و یا ناخواسته محتوای بالنده عاشورا را تغییر می دهند و حتی شاهد تعیین باید و نباید برای مبلغان و وعاظ از سوی عده ای هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از دست اندرکاران هیات ها و محافل عزاداری از سخنرانی هایی با محتوای انقلابی و تطبیق قیام حسینی با جامعه امروز ممانعت به عمل می آورند و شاهد محدودیت هایی در این زمینه هستیم.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ما مدیون عاشورا و قیام کربلا است، تصریح کرد: جریان عاشورا انقلاب آفرین است و پیام بزرگ سید الشهدا(ع) برای اصلاح جامعه اسلامی و مبارزه با انحراف و فساد است.

وی تاکید کرد: تعیین شرط و شروط برای مبلغان در برخی محافل عزاداری و ممانعت از بیان مسائل انقلابی در آن، نشان دهنده عدم فهم دست اندرکاران این دست محافل از محتوای جریان عاشورا و اهداف سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با طرح این پرسش که این نوع محدودیت برای عاشورا و واقعه کربلا با چه هدفی صورت می گیرد، اظهار داشت: زدودن اهداف انقلابی و سیاسی از محتوای قیام حسینی با نیت های عامدانه یا جاهلانه برای جلوگیری از تسری پیام عاشورا برای جامعه امروز است.

وی ادامه داد: شعار انقلابی و فریاد بلند امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه در تمام طول تاریخ کاربرد دارد زیرا روح انقلابی سراسر جریان کربلا را در بر گرفته است و برای مسلمانان و حتی غیر مسلمانان یک الگوی برجسته تحول آفرین به شمار می رود.

امام جمعه بابل با اشاره به دیدگاه برخی از اندیشمندان غیر مسلمان در خصوص پیام بلند قیام کربلا، گفت: وقتی فردی مانند آنتوان بارا مسیحی مجذوب دو وجهه انقلابی و تواضع شخصیت امام حسین(ع) می شود و از ایشان برای خود الگو می گیرد، غفلت ما از سرمایه بزرگی مانند قیام عاشورا خسارت آفرین است.

وی افزود: روحانیت و مبلغان دینی وظیفه بصیرت بخشی به جامعه اسلامی را دارند و نباید عده ای برای آنان محدودیت توام با شرط و شروط تعیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: مبلغ دینی موفق باید بیان، زبان و قلمش آزاد باشد تا مسائل روز جامعه را با مبانی دینی را با هدف بصیرت افزایی جامعه پیوند بزند./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات