۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۲۸۰۹۹
معاون بنیاد پژوهشی مهدی موعود:

بقای دین در بقای عاشورا است

حجت الاسلام کفیل با بیان این که بقای دین در بقای عاشورا است، گفت: تجلی عملی دین در صحرای کربلا بوده، چون کربلا فقط یک پیکار و مبارزه نیست.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود در مراسم عزاداری دانشگاه تهران، گفت: گاهی برای انسان این سوال پیش می‌آید که چرا برای برخی اعمال ثواب زیادی وارد شده است و وقتی به عزاداری امام حسین(ع) می‌رسیم زائر این امام بزرگوار می‌تواند ۱۰۰ نفر را شفاعت کند.

وی افزود: اگر در مجلس امام حسین(ع) قطره اشکی ریخته شود آتش جهنم بر شخص حرام است و اشک آتش جهنم را خاموش می‌کند.

معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود با بیان اینکه زائر امام حسین به لقاءالله می‌رسد، گفت: علت اینکه خداوند متعال بر زیارت امام حسین(ع) تأکید دارد به جهت این است که پرچم و علم اسلام باید بالا بماند.

وی ابراز داشت: تجلی عملی دین در صحرای کربلا بوده، کربلا فقط یک پیکار و مبارزه نیست. کربلا نماد عملی دین است. آنچه در روز عاشورا در صحرای کربلا اتفاق افتاد نماد عملی قرآن و سنت است. تمام دین در عاشورا جلوه پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام کفیل بیان داشت: بقای دین به بقای عاشورا است. وقتی خداوند متعال برای یک عمل ثواب زیادی در نظر می‌گیرد دلیلش این است که می‌خواهد این اتفاق بیفتد و میل به انجام آن کار دارد.

معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود اظهار داشت: اگر انسان بخواهد گام جدی‌تری در مسیر عاشورا بردارد و یاد آن را همواره زنده نگه دارد باید خصایص و ویژگی‌های اخلاقی یاران امام را سرلوحه زندگی خود قرار دهد. اگر نتوانیم این صفات را در خود پرورش دهیم قطعا از پیروان امام عصر(عج) نخواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است روی این صفات در خود کار کنیم اگر انقلاب ما به پیروزی رسیده و در موضوعاتی موفق بوده به علت استکبار ستیری بوده است، اگر نقصی در کارمان باشد به این علت است که حماسه عاشورا را فقط یک اتفاق دیده‌ایم./۹۶۶/
پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات