۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۲۸۰۹۰
آیت الله طبرسی:

خرافه و بدعت سبب سوء استفاده دشمن از عزاداری حسینی می شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار نسبت به رواج برخی خرافه ها و بدعت ها در مراسم عزای امام حسین(ع)، این گونه اقدامات را سبب سوء استفاده دشمنان دانست و گفت: نباید با برخی اقدامات نامناسب برنامه های عزاداری حسینی به حاشیه برود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر استان در ساری، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین فریضه های دینی یاد کرد و گفت: اهمیت ترویج فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر کسی پوشیده نیست چرا که در قرآن کریم نیز بارها بر اهمیت این موضوع تاکید شده است.

وی با بیان این که تحقق فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب نهادینه شدن عدالت در همه حوزه ها خواهد شد، افزود: فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام ناب در جامعه است که باید تقویت شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که سید و سالار شهیدان برای زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و بقای دین علیه ظلم و ستم دوران قیام کرد، بیان داشت: اگر خون پاک امام حسین(ع) و یاران باوفایشان نبود امروز اسلام ناب وجود نداشت.

آیت الله طبرسی با بیان این که جامعه دینی بقای دین را مرهون و مدیون امام حسین(ع) است، تصریح کرد: سومین امام شیعیان در آن مقطع حساس با احساس تکلیف در برابر جبهه کفر ایستاد و امروز رسالت ما این است که در جهت حفظ دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر زشتی و پلیدی ها در جامعه اسلامی را به حداقل ممکن خواهد رساند، خاطرنشان کرد: با تقویت این دستور دینی می توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه را به حداقل ممکن برسانیم.

امام جمعه ساری با بیان این که ترویج فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر رسالت آحاد جامعه است و وظیفه قشر و یا ارگان خاصی نیست، بیان داشت: هر یک از ملت دیندار و انقلابی ایران اسلامی که در این خصوص احساس وظیفه می کند باید به میدان بیاید و به تکلیف خود عمل کند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، احکام ناب و ارزشمند الهی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شده است، تصریح کرد: اما این به آن معنا نیست که ما مطلق شدیم و به اهدافمان رسیدیم و نباید آن را ساده بگیریم که اگر کمرنگ شود، همه چیز ما چه فرهنگ چه اقتصاد و حتی ارزش های خانوادگی و سبک زندگی که مدنظر مقام معظم رهبری است از بین خواهد رفت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز به برکت قیام امام حسین(ع) بسیاری از ارزش های ناب دینی در جامعه زنده و پویا است، خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) و یاران باوفایش نبودند امروز خبری از دین و اسلام ناب در جامعه نبود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که فرهنگ عاشورا تا قیامت زنده و پویا است، گفت: این نهضت عظیم هیچ گاه در گذر زمان فراموش نخواهد شد و هر روز پویاتر از روز دیگر خواهد بود، چون نور الهی در آن متبلور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز به برکت اهل بیت(ع) عطر حسینی در همه نقاط ایران اسلامی به استشمام می رسد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در سایه فرهنگ حسینی به ملتی مقتدر و الگو در جهان تبدیل شده اند و این جایگاه ارزشمند باید هر روز بیشتر تقویت شود.

امام جمعه ساری، پویایی و بالندگی امروز نظام اسلامی را به دلیل بهره گیری از فرهنگ حسینی دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان پیروز و سربلند باشیم باید آرمان ها و ارزش های حسینی را الگوی خود در همه زمینه ها قرار دهیم.

ریییس شورای حوزه علمیه مازندران، ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین و بهترین راه کارهای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز یکی از مشکلات و معضلات مهمی که کشورمان با آن روبرو است هجمه های فرهنگی و اخلاقی در جامعه است که با بهره گیری از ظرفیت های موجود رفع خواهد شد.

آیت الله طبرسی اجرای صحیح و با قوت امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فریضه مهم دینی به درستی در جامعه نهادینه و اجرا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تقویت و گسترش این فریضه مهم دینی موجب نگرانی و عصبانیت دشمنان اسلام و انقلاب بوده است، گفت: باید بدانیم آنچه که دشمنان در مقابل آن عکس العمل نشان می دهند به نفع کشور و نظام اسلامی و به ضرر خود آنها است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا خودمان باید آمر باشیم تا عملمان در نیت این فریضه مهم دینی مؤثر باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر همواره دغدغه مردم و دوستداران انقلاب اسلامی بوده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد ناهماهنگی میان دستگاه ها به منظور اجرای دقیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم، افزود: سازمان ها و نهادهای دولتی باید این فریضه دینی ارزشمند را در ابتدا از خود شروع و به کل جامعه بسط دهند.

وی از نهضت عظیم حسینی به عنوان رسانه شیعه و اسلام عنوان کرد و با بیان این که امام حسین (ع) و یاران با وفایش برای احیای دین خدا در واقعه تلخ و غمبار عاشورا مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: نهضت عاشورا یک مسأله فرا زمانی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت و اگر در روز عاشورا شخصیت حقیقی امام حسین (ع) را به شهید رساندند شخصیت حقوقی ایشان زنده است چون محرم و عاشورا زنده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران را تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این فریضه الهی در نظام اسلامی نشأت گرفته از بعثت، محرم و عاشورا است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار نسبت به رواج برخی خرافه ها و بدعت ها در مراسم عزای امام حسین(ع)، این گونه اقدامات را موجب سوء استفاده دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: نباید با برخی اقدامات نامناسب برنامه های عزاداری حسینی به حاشیه برود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امام حسین(ع) الگوی ما است که باید در زندگی سرلوحه ما قرار گیرد تصریح کرد: ماه محرم ماه معروف است، بعضی اقدامات در عزاداری‌ها مانند علم‌گردانی و قمه‌زنی نباید انجام گیرد تا مورد سو‌ءاستفاده دشمنان قرار نگیرد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات