۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۲۸۰۷۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اهل بیت پاسدار ایمان و تقوای مومنان هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صادقان در قرآن همان اهل بیت(ع) هستند، گفت: صادقان حافظ ایمان و تقوای انسان‌های مومن تا روز قیامت هستند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسین(ع) در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: خداوند در سوره مائده مردم مومن را اهل ایمان خطاب می‌کند؛ بنابراین مومنان در زمره صادقان نیستند.

وی افزود: خداوند در این سوره می‌فرماید: ای مومنان تقوای الهی را رعایت کنید؛ منظور از تقوا انتخاب محور، اسوه و امام است بنابراین انسان نباید به انسان‌های بی‌دین و کفار اقتدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه صادقان اهل بیت(ع) هستند، ابراز کرد: صادقان از ابتدای تولد حتی یک لحظه هم از صدق خودشان غفلت نکردند، خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها می‌فرماید: يا أَيُّها الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ كُونُوا مَع الصّادقين؛ قرآن به صراحت مومنان را به اطاعت از صادقان دستور می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صادقان حافظ ایمان و تقوای انسان‌های مومن تا روز قیامت هستند، اظهار داشت: انسان اگر رهروی کسانی غیر از صادقان شود خداوند می‌فرماید: شما اهل دین نیستید بلکه انسان‌های خیالبافی هستید، کسانی که غیر از صادقان محور و الگو‌های دیگری را برای خود انتخاب می‌کنند بدانند که به طور قطع در جهنم جای خواهند گرفت.

این مفسر قرآن کریم در ادامه با تاکید براینکه محور ایمان و اندیشه انسان باید صادقان باشند، گفت: برگزاری مجالس عزای امام حسین(ع) و شرکت در آن نشان از دعوت صادقین است در غیر این صورت کسی نمی‌تواند به انجام به این امور اهتمام داشته باشد.

وی با بیان اینکه محرویت جاذبه صادقین خداوند متعال است، بیان داشت: صادقان براساس آیات الهی برپا کنندگان نماز و پرداخت کنندگان زکات در رکوع هستند و این آیه در مقام حضرت علی(ع) برقلب نازنین پیامبر(ص) نازل شد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند می‌فرماید: «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّة ارْجِعي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلي في عِبادي وَ ادْخُلي جَنَّتي» این آیه در مقام امام حسین(ع) نازل شده است. صادقان اولیای نعمت‌های مادی و معنوی انسان‌ها هستند و این نعمت دهی آنان زوال پذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از پیامبر(ص)، گفت: حضرت می‌فرمایند: شیعیان از اضافه گل ما خلق شده‌اند؛ شیعیان در حزن اهل بیت(ع) اندوهگین و در شادی آنان مسرور هستند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات