۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۲۸۰۷۳

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

انعقاد تفاهم نامه مشترک فرماندهی انتظامی و اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان، ذخیره سازی ۵۷۰تن گوشت قرمز و مرغ برای ایام محرم و کسب رتبه پنجم جهانی مقاله پارک هرمزگان به عنوان نماینده ایران از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان ظهر امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه مشترک فرماندهی انتظامی استان هرمزگان و اداره کل آموزش و پرورش این استان، گفت: ارتباط نیروی انتظامی با آموزش و پرورش همواره سازنده و در جهت پیشبرد اهداف یکدیگر بوده است و امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه استحکام و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های مشترک را به همراه داشته باشد.

وی افزود: کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی، برپایی نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌های تخصصی برای کارکنان و دانش آموزان و حضور کارشناسان مراکز مشاوره نیروی انتظامی در سطح مدارس ازجمله اقدامات پلیس هرمزگان است که درسال جدید تحصیلی نیز با برنامه‌ریزی گسترده و درچارچوب این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: ارتقای دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان، اولیا و مربیان مدارس، آموزش‌های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حضورکارکنان انتظامی درجلسات انجمن اولیا و مربیان، اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی، ارائه خدمات مشاوره‌ای، تقویت و توسعه نظام مراقبت اجتماعی و کاهش عوامل تهدید کننده که دراجرای این تفاهم‌نامه مدنظر است، در سایه تعامل و همکاری تنگاتنگ آموزش وپرورش با پلیس می‌تواند به نتایج خوبی در کاهش آسیب‌ها و فراهم شدن بستر مناسب اجتماعی برای تحصیل دانش آموزان منجر شود.

در ادامه این نشست مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه مدرسه کانون تحول است و جامعه و خانواده درکنار مدرسه ارکان مهم تربیتی هستند، اظهار کرد: برای صیانت از ارزش‌های نظام تعلیم و تربیت، مشارکت و هم افزایی همه مجموعه‌های موثر در جامعه بسیار مهم است که در این میان نیروی انتظامی و پلیس‌های تخصصی جایگاه خاصی دارند.

توقیف و فک پلمب یک دستگاه کانتینر حاوی ۷میلیون ترامادول درهرمزگان

 سعید اسدی در تشریح جزئیات این خبر افزود: با همکاری ناظر گمرگات استان هرمزگان، ۲۹۹ کارتن که هر کدام محتوی ۲۵۰ بسته ۱۰۰ عددی که در مجموع ۷ میلیون و ۴۷۵ هزار عدد قرص‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرمی ترامادول کشف و توقیف شد.

دادستان مرکز استان هرمزگان با بیان اینکه نام این شرکت بندری مشخص شده است، اعلام کرد: این پرونده در دادسرای بندرعباس در حال رسیدگی است و تحقیقات قضایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.

ذخیره سازی ۵۷۰تن گوشت قرمز و مرغ برای ایام محرم در هرمزگان

عبدالرضا تقی زاده مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام هرمزگان از ذخیره سازی ۵۷۰ تن گوشت مرغ و گوشت قرمز در استان هرمزگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ماه محرم  هیئت های عزا داری و مردم نیازبیشتری به کالاهای اساسی دارند  ذخیره سازی آنها از جمله مرغ دردستور کار قرار دارد.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان از ذخیره سازی گوشت مرغ و گوشت قرمز خبر داد وگفت: در راستای خدمات دهی بهتر به شهروندان وهیات های عزاداری در ایام محرم تاکنون ۴۰۰تن گوشت مرغ و ۱۷۰تن گوشت قرمز ذخیره سازی شده است.

تقی زاده افزود: با برنامه ریزی های انجام شده اقلام مورد نیاز شهروندان از طریق  فروشگاههای زنجیره ای عرضه می شود.

وی بیان کرد: هیئت های عزا داری و شهروندان می تواند با معرفی نامه از سوی دستگاههای ذیصلاح  اقدام به تهیه کالاهای مورد نیاز خود از طریق فروشگاههای زنجیره ای کنند.

تقی زاده با بیان اینکه شرکت پشتیبانی دام حمایت از مصرف کننده وتولید کننده را جزء وظایف اصلی خود می داند اظهار داشت : سالیانه با هدف تنظیم بازار قریب به ۲هزارو۸۰۰تن گوشت مرغ منجمد با قیمت ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار فروشگاههای زنجیره ای قرار می گیرد.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته هیچگونه  نگرانی درخصوص تامین گوشت مرغ  و گوشت قرمز در استان وجود ندارد.

نخستین حرکت آتش به اختیار فرهنگی«باغ شکوفه های حسینی» در روستای روتان

میثم رییسی، مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری موعود روستای روتان دهستان شهید مردان بخش بمانی شهرستان سیریک گفت: به مناسبت دهه اول محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و با الگوگیری از شهید حججی، نخستین حرکت آتش به اختیار فرهنگی با عنوان«باغ شکوفه های حسینی» ویژه کودکان و نوجوانان پنج تا 13 سال در روستای روتان صورت می گیرد.
 
وی با بیان اینکه این حرکت شامل چهار بخش مجزاست، افزود: در بخش «سینما کوچولو» آیتم های مختلف پرده خوانی، انیمیشن و فیلم کوتاه و در بخش «مسجد کوچولو» نیز آموزش نماز، احکام و مکبری پیش بینی شده است.
 
رییسی اضافه کرد: در بخش «عزاداری کوچولو» نیز کارگاه نقاشی، پازل، الگوسازی و کار با قیچی و در بخش «بوستان کوچولو» آیتم هایی نظیر استخر توپ، مارپله مذهبی و دارت اسلامی وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه این حرکت که با اهدای جوایز و بسته های فرهنگی همراه است از پنجم تا 10 محرم ادامه خواهد داشت، گفت: ساعت کار این برنامه عصرها از 16 تا 18 و شب ها از 20 تا 22 تعیین شده و مکان اجرای آن نیز ساختمان دارالقرآن روستای روتان است.

مقاله پارک هرمزگان به عنوان نماینده ایران پنجم جهان شد

مقاله علمی پارک علم و فناوری هرمزگان به نمایندگی از ایران مقام پنجم انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری جهان را به دست آورد.

این مقاله توسط عباس بهروزی فر با عنوان رابطه پارک های علم و فناوری و چگونگی تعامل آنها با اتاق های بازرگانی نوشته شده است.
 
این مقاله با درخواست انجمن بین المللی پارکهای علم و فناوری جهان IASP نگارش شده است که عباس بهروزی فر از میان 420 مقاله ارسالی از 45 کشور جهان مقام پنجم را به دست آورد.
 
چکیده این مقاله به همراه 10 مقاله دیگر برای چاپ در ماهنامه ویژه IASP انتخاب شده است .
 
مقاله عباس بهروزی فر از پارک علم و فناوری استان هرمزگان در ایران با رتبه پنجم و بالاتر از کشورهایی همچون انگلستان و ایالات متحده آمریکا قرار دارد.
 
گفتنی است، در مبادلات امروزی همکاری با اتاق بازرگانی برای محصولات پارکی بسیار مثمر ثمر بوده و اجازه می دهد شرکت های پارکی ، محصولات و خدمات خود را خصوصا در جهت بازاریابی و صادرات، در بازارهای بین المللی عرضه کنند.

۱۴۴۵کیلوگرم انواع مواد افیونی در هرمزگان کشف شد

 سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف یک تن و ۴۴۵ کیلو انواع مواد افیونی طی اجرای طرح های پاکسازی و عملیات موفق پلیسی در ۷۲ساعت گذشته خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح های پاکسازی و به منظور مبارزه جدی با سوداگران مرگ و پاسخگویی به مطالبات و درخواست های مردمی در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی، با پیگیری های شبانه روزی، اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل پلیس بر کلیه محورهای مواصلاتی، به مدت ۷۲ساعت تشدید طرح پاکسازی نقاط آلوده در سراسر استان به مرحله اجراء گذاشته شد.

وی افزود: مأموران انتظامی استان در این مدت ضمن متوقف کردن ۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر، موفق به کشف یک تن و ۴۰۹ کیلو ماده مخدر تریاک و ۳۶ کیلو ماه مخدر حشیش شدند.

سردار ملکی با اشاره به اخذ مجوزهای قضائی جهت بازرسی از منزل و مخفیگاه سوداگران تصریح کرد: در این طرح با تلاش مأموران طی پاکسازی محله های آلوده و جرم خیز، ۵۲ قاچاقچی مواد مخدر و ۳۴۱ نفر معتاد دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در شناسایی و کشف جرایم و دستگیری مجرمان، امنیت را حق قانونی شهروندان دانست و اظهار داشت: با توجه به حضور و اشرافیت نیروی انتظامی در جای جای نقاط استان و افزایش ضریب هوشیاری و تجارب پلیس در شناسایی و کشف جرایم، از این پس مجرمان و متهمان در امان نخواهند بود چرا که چشمان تیز بین پلیس در هر لحظه ناظر بر اعمال آنان است./۸۵۱/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات