۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۰۷۲
استاد حوزه:

فضیلت امت اسلام به واسطه عاشورا است

استاد حوزه علمیه قم عاشورا را یکی از فضیلت هایی عنوان کرد که خداوند به واسطه آن امت اسلامی را بر سایر امت ها برتری داده است.
حجت الاسلام ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ظهیری، استاد حوزه علیمه قم روز دوشنبه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که انسان باید تمام هستی خود را فدای امام حسین(ع) کند، گفت: حضرت موسی (ع) در مناجات خود به خداوند عرضه داشت که خداوندا به چه علت امت پیامبر آخر الزمان(ص) را بر تمامی امت ها فضیلت دادی که خداوند فرمودند به خاطر ده خصلت این امت را بر سایر امت ها فضیلت دادم.

وی افزود: این ده فضیلت شامل نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جمعه و علم می شود و خداوند در پایان سخن خود به حضرت موسی(ع) می فرمایند که من امت آخر الزمان را به خاطر عاشورا بر سایر امت ها فضیلت دادم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت موسی بن عمران(ع) به خداوند فرمود که عاشورا چیست که امت آخر الزمان به واسطه آن برتری یافت که خداوند در پاسخ فرمودند که عاشورا روزی است که جگر گوشه پیامبر آخر الزمان(ص) در کربلا به شهادت می رسد.

حجت الاسلام ظهیری ادامه داد: در ادامه این روایت آمده است که خداوند در پایان به حضرت موسی بن عمران(ع) فرمود که هر کس که یک درهم برای امام حسین(ع) و برپا داشتن بیرق عزای ایشان خرج کند من تا هفتاد برابر آن را جبران نکنم مرگ او را فرا نمی رسانم.

وی افزود: بر این اساس هر کس به دنبال این است که از ثمره مال خود بهره مند شود می تواند با مصرف کردن اموال خود در راه امام حسین(ع) از مال اندک خود بهره اخروی فراوانی را به دست آورد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ائمه معصوم(ع) همواره در طول زندگانی خود بخشی از مال خود را برای عزای امام حسین(ع) وقف می کردند و در این زمینه روایت شده است که امام صادق(ع) بخشی از اموال و املاک خود را برای عزای امام حسین(ع)وقف کردند.

حجت الاسلام ظهیری با تأکید بر اینک ه در اینجا منظور از عزاداری، عزاداری است که همراه با بصیرت باشد، گفت: اگر عزداری با وهن مذهب همراه شود نه تنها نمی تواند پیام عاشورا را به بشریت منتقل کند بلکه به عکس به مکتب عاشورا آسیب وارد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مکتب عاشورا سازنده ترین مکب و قیام در طول تاریخ بشریت است که تمامی انبیای الهی از حضرت آدم تا حضرت خاتم(ص) در عزای امام حسین(ع) گریه کرده و آروز داشتند که در کربلا از یاران امام حسین(ع) باشند و دلیل این همه فضیلت این است که به وسیله عاشورا، اسلام حفظ شد و اگر عاشورا نبود اسلام نیز مانند سایر ادیان در اثر فتنه گری های خلفا و حاکمان جور تحریف شده و از مسیر اصلی خود خارج می شد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات