۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۲۸۰۶۴
عضو ارشد حزب الله:

اسکان آوارگان سوری در لبنان توطئه ای آمریکایی به شمار می‌آید

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: اسکان آوارگان سوری در لبنان توطئه ای آمریکایی است.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم عزای حسینی که از سوی این حزب در مجتمع اهل بیت(ع) منطقه بنت جبیل برگزار شد، گفت: آمریکا و همپیمانان آن و همه کسانی که از حضور گروه های تروریستی تکفیری در سوریه حمایت کرده و آنها را انقلابیان خواندند، عامل اصلی ویرانی و قتل در منطقه هستند.

وی افزود: این کشورها و گروه ها سبب آواره شدن سوری ها به کشورهای همجوار شدند نه نظام بشار اسد.

عضو ارشد مقاومت تصریح کرد: نظام سوریه ده ها سال است که حضور دارد و سوری ها را از کشورشان آواره نکرد و آنان در امنیت در کشور خود بسر می بردند تا اینکه گروه های تروریستی ساخته آمریکا و همپیمانان این کشور به سوریه آمدند.

وی اظهار داشت که سوری ها به دلیل جنایت های صورت گرفته از سوی تکفیری ها مجبور به خروج از کشور و پناهنده شده به کشورهای همجوار شدند. آنها به دلیل اقدامات نظام، آوارگی را انتخاب نکردند بلکه از جنایت های تکفیری مجور به آوارگی شدند.

حجت الاسلام دعموش درباره درخواست آمریکا برای اسکان دائمی آوارگان در کشورهای همجوار تصریح کرد: این درخواست یک توطئه جدید علیه دولت ها و ملت های منطقه به شمار آمده و خطری مستقیم برای لبنانی است که بیش از سایر کشورها از پیامدهای اسکان دائمی آوارگان رنج می برد.

وی بر لزوم حل مشکل آوارگان سوری به بهترین شیوه تأکید کرد و ادامه داد: آوارگان سوری هیچ علاقه ای به زندگی در خارج از کشور خود ندارند و باید تدابیر لازم برای بازگشت آنان به سوریه فراهم شود.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به اینکه داعش نفس های آخر خود را می کشد، خاطرنشان ساخت: شکست های متوالی داعش در عراق و سوریه سبب فروپاشی این گروه شده و در آستانه سقوط نهایی قرار دارد. دستاوردهای و پیروزی های محور مقاومت سبب شد تا حضور نظامی داعش در منطقه برای همیشه به پایان برسد./980/ب902/د

ارسال نظرات