۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۰۶۰
آیت الله مظاهری:

اداره آستان قدس رضوی با عظمت‌ترین مسؤولیت در نظام است

حضرت ‌آیت الله مظاهری تأکید کرد: مسؤولیت تولیت آستان قدس رضوی، از حیث ابعاد معنوی، حساس‌ترین و با عظمت‌ترین مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی است.
آیت الله مظاهری در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی پیش از ظهر امروز با حضرت آیت الله مظاهری دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله مظاهری در این دیدار با تأکید بر قداست ویژه و اهمیت فوق‌العاده خدمت به آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج«ع» خاطرنشان کرد: مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی، از حیث ابعاد معنوی، حسّاس‌ترین و با عظمت‌ترین مسئولیّت در نظام جمهوری اسلامی است و توجّه عالمانه و اهتمام خاص به این وظیفۀ خطیر و معنوی، امری لازم و ضروری است و موجب افتخار خواهد شد.

حضرت آیت الله مظاهری با تکریم یاد و نام آیت الله واعظ طبسی تولیّت فقید آستان قدس رضوی، از ایشان به عنوان یکی از چهره‌های درخشان و شخصیّت‌های مبرّز نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: خدمات صادقانه و مخلصانۀ آیت الله واعظ طبسی و کارنامۀ درخشان ایشان در خدمت به بارگاه منوّر حضرت امام رضا«علیه‌السّلام» و به ویژه اقدامات ارزنده و سازندۀ آن مرحوم در توسعۀ ابعاد دینی، علمی و فرهنگی در آستان قدس، هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

حضرت آیت الله مظاهری، با اشاره به وسعت ابعاد گوناگون خدمت در مجموعۀ با عظمت آستان قدس رضوی، بر ضرورت استمرار تلاش به منظور باز کردن افق‌های جدید خدمت در این آستان تأکید کرد و با قدردانی از فعالیت‌ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: ظرفیّت مجموعۀ آستان قدس، برای انجام وظیفۀ خدمت به اسلام و مسلمین و اهل‌بیت«علیهم‌السّلام» یک ظرفیّت بسیار  عظیم و تمام‌ناشدنی است و از این جهت، رسالت خادمان و اداره‌کنندگان این آستان عظیم‌الشّأن، رسالتی بسیار بزرگ و با اهمیّت، و البته خطیر و سنگین است.

حضرت آیت الله مظاهری ضمن دعا برای توفیقات روزافزون تولیّت آستان قدس رضوی، تأکید کرد: در این مسئولیّت حسّاس باید خالصانه از خودِ آن حضرت، طلب کمک و استعانت کنید همچنانکه از روی اخلاص همۀ موفقیّت‌ها و دستاوردها را نیز از عنایات خود ایشان دانسته و جز به مدد ایشان بر چیز دیگری تکیه نکنید.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین رییسی، طی سخنانی با تشکر از توجهات حضرت آیت الله مظاهری، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات آستان قدس رضوی به ویژه فعالیت‌های جدید در عرصۀ خدمت به زائران حضرت رضا«علیه‌السّلام» و نیز جهت‌گیری‌های توسعه‌ای در بخش‌های علمی، معرفتی و فرهنگی در این آستان ارائه کرد./۱۳۲۳/ ۱۰۳/ص

ارسال نظرات