۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۲۸۰۵۶
یکی از سیاستمداران روسیه:

جهان باید به همکاری آمریکا با داعش واکنش نشان دهد

مقامات پارلمانی روسیه گفته‌اند: این نخستین بار است شواهد متقاعدکننده و غیرقابل انکاری از همکاری آمریکا با داعش در سوریه ارائه شده، اکنون بی اساسی اتهامات وارده به دولت سوریه مشخص می‌شود.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، وبسایت روسی «نووستی» در تحلیلی نوشت: نیروهای نظامی ویژه آمریکایی در کنار تروریستهای داعش کاملا احساس امنیت کرده و بدون محافظت خاصی در مناطق تحت کنترل آنها مستقر هستند. وزارت دفاع روسیه تصاویری هوایی از مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در شمال شهر دیرالزور در سوریه منتشر کرده است که در آنها تجهیزات و فناوریهای متعلق به نیروهای ویژه آمریکایی در این مناطق مستقر هستند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت دفاع روسیه در این رابطه منتشر شده، یادآوری شده است که در این تصاویر مشاهده می شود که نیروهای ویژه آمریکایی در مناطقی مستقر هستند که پیشتر نیروهای داعشی استقرار داشتند. در عین حال در اطراف این مواضع هیچ اثری از درگیری نظامی بین دو طرف یا حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی به مواضع تروریستها دیده نمی شود.  

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است: با وجودیکه نیروهای نظامی آمریکایی در مناطقی حضور دارند که مرکز استقرار واحدهای نظامی داعش است، در آنجا هیچ ساختار نگهبانی و حفاظتی خاصی نیز ایجاد نشده است. و این مسأله تنها می تواند گویای این واقعیت باشد که نظامیان آمریکایی خود را در این منطقه که مملو از ترویستهای داعشی است، کاملا در امنیت احساس می کنند.

آمریکا آشکارا قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است

کنستانتین کاساچوف رییس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون (سنای) روسیه یادآور شده است که مشارکت آمریکا با گروههای تروریستی در سوریه، خبر جدیدی نیست، هرچند این اقدام نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بشمار می رود.  

این سناتور روس گفت: «همکاری آمریکا با گروههای تروریستی در سوریه مدتهاست که وجود داشته و این گروهها در حقیقت شرکای مناسبی برای واشنگتن به منظور سرنگونی اجباری دولت قانونی در سوریه هستند. البته این نخستین بار است که نظامیان روسی موفق شده اند دلایل و شواهد نه تنها واضح و متقاعد کننده، بلکه غیرقابل انکاری را در این زمینه به جهان ارائه دهند.»

کاساچوف تاکید کرد: «صحبت فقط این نیست که آمریکایی‌ها و تجهیزات آنها در مناطقی که قبلا داعش و جبهه النصره مستقر بوده اند، کار خاصی برای انجام دادن ندارند، اگر هدف سرکوب این گروهها باشد. هر نوع همکاری با تروریستها نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت و حتی بیانیه های خود واشنگتن در مورد پایبندی آنها به قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم است.»

این مقام پارلمانی افزود: «همه این موارد گویای افزایش اعتماد به این نظریه است که اتهامات مطرح شده علیه مقامات دمشق در مورد استفاده از سلاحهای شیمیایی و شدت عمل بیش از اندازه در برخورد با گروههای مسلح مخالف، تنها پوشش و بهانه ای برای پنهان کردن اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی خود آمریکایی هاست.»

فرانس کلینتسویچ نایب رییس کمیته امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز معتقد است که جامعه بین الملل، از جمله شورای امنیت سازمان ملل باید ارزیابی مناسبی از مشارکت آمریکا با داعش در سوریه ارائه دهد.

این سناتور بلندپایه گفته است: «همکاری آمریکا و داعش در سوریه دیگر تنها یک فرضیه نیست، بلکه یک حقیقا غیرقابل انکار است. تصاویر هوایی وزارت دفاع روسیه همان چیزی را مورد تایید قرار داده که من بارها از آن صحبت کرده ام که آمریکایی‌ها نه تنها فقط در سوریه، بلکه در سراسر جهان با گروههای تروریستی همکاری داشته و حاضر هستند با خود شیطان نیز اگر این اقدام به نفعشان باشد، همکاری کنند.»  

همکاری با داعش آری، ولی سازش با کره شمالی نه!

به گفته کلینتسویچ، این وضعیت را نباید خیانت آمریکا به متحدان خویش که روسیه جزو آنها نیست، دانست. مسأله این است که آمریکا شرمی از این ندارد که همه اسناد امضاء شده و قواعد بین المللی که زمانی آنها را امضاء کرده و اکنون برایش رضایت بخش نیستند را براحتی زیر پا بگذارد.  

وی افزود: «فقط باید درمورد این عبارت خوب فکر کرد- آمریکا که خود را تکیه گاه اصلی دموکراسی و انسانیت در جهان می نامد، با غیرانسانی ترین سازمان تروریستی در جهان، یعنی گروه داعش همکاری دارد. یعنی آمریکا نمی تواند با کره شمالی که یک کشور است، هیچ همکاری و سازش کند، ولی همکاری با داعش اشکالی ندارد؟»    

آمریکا بهانه‌ای برای حضور در مناطق تحت کنترل داعش پیدا می‌کند

ولادیمیر شامانوف رییس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه نیز ابراز اطمینان نموده است که آمریکا قطعا بهانه ای برای توجیه حضور نظامیان خویش در مناطق تحت کنترل تروریستهای داعشی پیدا خواهد کرد.

این مقام پارلمانی گفت: «کارشناسان و افراد متخصص دیگر مدتهاست تردیدی ندارند که گروههای مسلح تندروی مختلفی در منطقه بعنوان ابزاری در دست آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند، ولی موضوع اینجاست که آمریکایی ها همیشه بهانه ای برای این همکاری پیدا کرده اند.

شامانوف یادآور شد: «تصادفی نیست که وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرده است که کافی نیست تنها با داعش مبارزه کرد، بلکه باید با جبهه النصره که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از آنها بعنوان گروه مخالف ضد رژیم بشار اسد، حمایت می کنند، مبارزه کرد، هرچند آنها در مقایسه با داعشی‌ها، معصوم تر هستند.» به گفته این نماینده دوما، باید منتظر بود و دید اینبار آمریکایی‌ها برای توجیه اقدام خویش چه بهانه ای خواهند آورد. /۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات