۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۲۸۰۵۵
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید؛

طرح بزرگ وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز در خراسان رضوی اجرایی شد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی از آغاز طرح بزرگ «وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز» در این استان خبر داد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی صبح امروز و در جریان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در محل مدرسه سکینه افشار، از آغاز طرح بزرگ «وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز» در این استان خبر داد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در طرح وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز، هر دانش آموز به میزان بضاعت خود سهمی را وقف می کند و در نتیجه جمع آوری این سهم ها، اداره کل اوقاف در پروژه هایی سرمایه گذاری کرده و عواید آن را صرف امور خیریه می کند.

حجت الاسلام ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز یکی از اولویت های ما وقف برای تحصیل دانش آموزان نیازمند است. موقوفات ما نسبت به این موضوع در 9 شهر مشهد، نیشابور، داورزن، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان، جغتای، تایباد و کلات در مجموع به میزان 620 میلیارد ریال ارزش دارد که به 1428 بسته لوازم التحریر تبدیل شده و در قالب 440 بسته 70 هزار تومانی و نیز بسته های 15 هزار تا 30 هزار تومانی در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: همانطور که برای مراسم های عزاداری سیدالشهدا(ع) دولت بودجه ای در نظر نمی گیرد و تمام هزینه های این مراسم از طریق مشارکت و نذورات مردمی انجام می شود، باید این فرهنگسازی در سایر عرصه های اجتماعی نیز جا بیفتد و مردم در زمینه هایی مثل فعالیت های قرآنی و فعالیت های آموزشی نیز به میدان مشارکت اقتصادی بیایند.

همچنین در این مراسم، حسین شادکام، معاون هماهنگی و امور اجرایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی طی سخنانی وقف را یکی از عرصه های مهم جهاد اقتصادی قلمداد کرد و گفت: در فرآیند وقف، ما پول خود را از حساب دنیا به حساب آخرت منتقل می کنیم تا سود ویژه ای به آن تعلق گیرد.

وی افزود: برای نمونه در وقفی که خیرین برای ساخت مدارس در نقاط مختلف کشور انجام می دهند تا روز قیامت هر دانش آموزی در این مدارس مشغول به تحصیل باشد، قطعا آثار و برکات آن برای این خیرین باقی خواهد ماند. توسعه فرهنگ وقف باعث افزایش سرمایه گذاری در این حوزه شده و گاهی آنقدر موقوفه زیاد داریم که خیرین نمی دانند در چه حوزه ای باید سرمایه گذاری انجام دهند./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات