۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۲۸۰۵۲
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

سخنرانی مبلغان با تکیه بر آیات و روایات باشد

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان ویژگی منبر خوب گفت: سخنرانی در منبر خوب با تکیه بر آیات و روایات آغاز می شود و روحانی مبلغ تا پایان سخنان خود نباید دچار پراکنده گویی شود و همواره بر اساس مستندات سخن گوید.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگیاوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به ویژگی های منبر خوب بیان داشت: در یک منبر خوب سخنرانی با حمد و ثنای الهی و سلام و درود بر پیامبر اسلام آغاز می شود.

وی افزود: در منبر خوب سخنران با توجه به آیات و روایات موضوعی را انتخاب کرده و در بیان سخنرانی خویش با استناد به آیات و روایات سخنرانی خود را ادامه می دهد و تلاش می کند بهترین و مفیدترین مطالب را در کوتاه ترین زمان مطرح کند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان دوری از پراکنده سخن گفتن، خلاصه گویی و مفید سخن گفتن را از دیگر ویژگی های سخنرانی در یک منبر خوب عنوان کرد و ادامه داد: بیان احکام دینی و اعتقادی برای تقویت اعتقادات و توجه بیشتر مردم به مسائل دینی امری ضروری است.

حجت الاسلام عباس زاده تأکید داشت: سخنرانی در مراسم عزاداری باید پیرامون آیات قران و کلام حق باشد چراکه کلام حق بر دل می نشیند به شرطی که گوینده اخلاص عمل داشته باشد.

وی اظهار داشت: در این ایام تبلیغی که مبلغان در مناطق مختلف فعالیت دارند باید پیرامون مسائل روز جامعه، بیان احکام، اخلاق، احیای امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و دیگر مسائل و مشکلات روز جامعه به صورت مختصر و مستند سخن بگویند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به ورود آسیب ها و بدعت هایی در مراسم عزاداری حسینی خاطرنشان کرد: با سخنرانی و اشاره به سخنان  اولیا و بزرگان دین باید جلوی ورود این خرافات گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قمه زنی در ماه محرم از جمله خرافاتی است که وارد شده است، یادآور شد: مراجع عظام این حرکت را حرام اعلام کرده و بیان داشتند که ایستادگی انسان در برابر دشمن و به شهادت رسیدن با این موضوع متفاوت بوده و باید با تکیه بر آیات و روایات و سخنان بزرگان جلوی رواج این خرافات گرفته شود.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به وجود روحانیان در هیأت های مذهبی اظهار کرد: امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و ما نیز اگر عزادار واقعی امام حسین(ع) هستیم، باید راه و روش و سنت امام حسین(ع) را در زندگی خود و جامعه پیاده کنیم و با استفاده از ظرفیت روحانیان و مبلغان اعزامی باید در این راستا اقدام کرد./9459/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات