۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۲۸۰۴۶
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

هیأت اندیشه ورز خبرگان برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی باید گفتمان سازی کند

نماینده خبرگان با بیان این که علل و عوامل توقف یا عقب نشینی احتمالی در اهداف انقلاب باید بررسی و مشکلات ترمیم شود، گفت: از این رو خبرگان در جهت رسیدن به اهداف انقلاب باید گفتمان سازی کند.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مطالبه اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل هیأت اندیشه ورز را بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای خبرگان فرمودند که این نهاد یک مجلس استثنایی است و افزون بر وظایف قانونی که دارد باید مطالبه گری داشته باشد.

وی افزود: مقصود از مطالبه گری تنها مسائل استانی و نیازهای مردم استان نیست که البته این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید باشد، اما مهم تر از آن رصد کردن انقلاب و نگاه کلان و راهبردی به انقلاب اسلامی است که متناسب با شأن خبرگان به شمار می رود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که یک هیأت اندیشه ورز و اتاق فکر باید از سوی خبرگان تشکیل شود تا اهداف انقلاب را رصد کند، اظهار داشت: خبرگان باید بررسی و مشخص کند که در حال حاضر در کجای اهداف انقلاب قرار داریم و آیا پیشرفت حاصل شده یا توقف پیش آمده و عقب نشینی شده است.

وی ادامه داد: علل و عوامل توقف یا عقب نشینی باید پیدا شده و مشکلات ترمیم شود، از این رو خبرگان در جهت رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی باید گفتمان سازی کند که مهم ترین محورها عدالت محوری، نه شرقی نه غربی، روحیه انقلابی، تدین و تقویت پول ملی و مسائل دیگر به شمار می رود.

آیت الله حیدری ابراز داشت: البته این کارها مربوط به رهبری است اما رهبری نیازمند کمک کار دارند و مضمون کلام رهبر انقلاب این بود که خبرگان مناسب ترین نهاد برای کمک کردن به رهبری در زمینه رصد کلان اهداف انقلاب است.

وی عنوان کرد: قوای دیگر وظایف قانونی خود را دارند و معمولا خود را مسؤول بعد رصد کلان نمی دانند، در واقع هیچ دستگاهی در نظام جمهوری اسلامی ایران نداریم که وظیفه قانونی آن رصد کردن و نگاه راهبردی به انقلاب باشد، مناسبت ترین نهاد برای این کار مهم مجلس خبرگان رهبری است که می تواند با تشکیل هیأت اندیشه ورز این مهم زمین مانده را انجام دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سازوکار اجرایی شدن مطالبه رهبری برای رصد اهداف انقلاب خاطرنشان کرد: در ابتدای امر باید خبرگان هیأت یا کمیسیونی را برای هیأت اندیشه ورز تشکیل دهد تا از بین اعضای خبرگان کسانی که آمادگی از نظر فکری و مطالعاتی دارند کاندیدا و توسط خبرگان ملت انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: همچنین کمیسیون آیین نامه نیز باید شرح وظایفی برای این هیأت اندیشه ورز تعریف کند تا بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مطالبات ایشان برنامه ریزی کرده، رصد کند و مطالعاتی انجام دهد، هیأت اندیشه ورز خبرگان نگاهی کلان و راهبردی به انقلاب داشته باشد و خلأ موجود باید باانجام این کار پر شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات