۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۲۸۰۴۲
معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان:

تبیین اهداف طلبگی در سال های ابتدایی جلوی بی انگیزگی طلاب را می گیرد

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه متقاضی تحصیل در حوزه اهداف از پیش تعیین شده ای داشته باشد، گفت: بی هویتی و بی انگیزگی تحصیلی منجر به ترک تحصیل و یا تخریب وجهه حوزه در نزد عموم خواهد شد.
هویت طلبگی

حجت الاسلام یوسف ناصری، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه متقاضیان تحصیل در حوزه باید علل و هدف تحصیل در حوزه و سرانجام تحصیل را برای خود تعریف کنند، ابراز داشت: برای تحصیل در حوزه اهداف از روز اول مشخص باشد که در این باره روش های مختلفی برای رسیدن به هویت طلبگی وجود دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه خدمت، تبلیغ و ترویج دین و فرهنگ اهل بیت(ع) هدف طلبه ها است، افزود: برای رسیدن به چنین اهدافی درآمدن به لباس روحانیت و طلبگی نخستین گام است هر چند خدمت و ترویج دین منحصر به روحانیت نیست.

این مقام مسؤول با بیان اینکه روحانیت نماد تبلیغ و ترویج دین است، اظهار داشت: از این رو علاقه مند تحصیل در حوزه و خدمت به دین در وهله اول هدف و انگیزه های تحصیل، استعداد و میزان علاقه مندی به حوزه را در خود بسنجد که متأسفانه برخی طلبه ها اهداف دیگری داشته و یا کلا بی هدف در حوزه تحصیل می کنند.

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: چنین معضلی را در میان داوطلبان مقطع سیکل شاهد هستیم که در مواجهه با دروس سخت حوزوی خسته شده و بی هویتی و بی انگیزگی تحصیلی در آنها هویدا شده که در نهایت منجر به ترک تحصیل کرده و یا وجهه حوزه را در نزد عموم تخریب می کنند اما داوطلبان مقاطع متوسطه و دانشگاهی با هدف و انگیزه های از پیش تعیین شده در حوزه نام نویسی می کنند.

وی با بیان بازتاب منفی ناآشنایی طبه با هویت طلبگی تصریح کرد: برخی که از تحصیل در حوزه منصرف شده اند، بی استعدادی و اهمال خود را با بیان اینکه حوزه آن چیزی نیست که ما خواهانیم، توجیه می کنند و در واقع با تخریب حوزه های علمیه به دفاع از خود می پردازند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه طلبه هدف از تحصیل را برای خود معرفی کند، تصریح کرد: در چند سال اخیر در دوره اختبار کتاب هایی مرتبط با مسائل تهذیبی به مدت یک هفته تدریس می شود که طی آن طلبه ها را با اهداف طلبگی آشنا می سازند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه پس از دوره اختبار تهذیبی میثاق نامه اهداف طلبه خوانده می شود، ابراز داشت: در خوزستان تلاش کردیم تا از روز اول اهداف طلبگی را برای متقاضیان تعریف کنیم و به مرور زمان اساتید مشاور هم هدف طلبگی را یادآوری می کنند./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات