۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۲۸۰۳۲
مدیر حوزه علمیه الشتر:

مراکز تخصصی حوزه در هدایت تحصیلی طلاب مؤثر است

مدیر حوزه علمیه الشتر با اشاره به فعالیت مراکز تخصصی حوزه و تحصیل طلاب در این مراکز، گفت: فعالیت این مراکز مسیر طلبه را در آینده هموار می سازد و کمک می کند طلاب با توجه به توانایی و استعداد خود در پیشبرد اهداف حوزه در عرصه تبلیغ و خدمت به مردم گام بردارند.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سید سجاد موسوی، مدیر حوزه علمیه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه علمیه و طلاب رسالتی خطیر در عرصه تبلیغ و انجام رسالت خود بر دوش دارند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین وظیفه مهم طلبه است، افزود: طلبه برای انجام وظیفه و موفقیت در این عرصه از ابتدا باید به جایگاه و رسالت حوزه و هویت طلبگی خود آشنا باشد.

مدیر حوزه علمیه الشتر خاطرنشان کرد: در مراحل پذیرش طلبه و در طول سال تحصیلی همواره بحث هویت بخشی به طلبه و تقویت انگیزیه و هدایت هدف آنان مورد توجه حوزه قرار گرفته و برنامه های مختلفی در این راستا اجرا می شود.

وی در ادامه مخالف طرح سؤال سرگردانی طلاب پس از چندین سال تحصیل در حوزه شد و اظهار داشت: طلاب پس از تحصیل و فرا گیری علوم دینی با توجه به توانایی و توانمندی هایی که دارند در عرصه های مختلف شغلی همچون تبلیغ، تدریس، وکالت و دیگر کارهای مرتبط در صحنه خدمت به مردم حاضر می شوند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه تصریح کرد: یک طلبه و روحانی در هر جایگاه و شغلی که خدمت کند هرگز از رسالت اصلی خود که همان تبلیغ است، غافل نمی شود و در این راستا ایفای نقش می کند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز تخصصی در حوزه عنوان داشت: این مراکز مسیر شغلی و آینده کاری طلبه را مشخص می کنند و طلبه پس از تحصیل در این مراکز تخصصی می داند که در چه زمینه هایی در آینده می تواند فعالیت مؤثر داشته باشد.

امام جمعه الشتر فعالیت مراکز تخصصی و تحصیل طلاب در این مراکز را مؤثر خواند و ادامه داد: طلبه با تحصیل در رشته تخصصی می تواند در پیشبرد برنامه های کاری و تبلیغی خود ایفای نقش کند و نسبت به هنجارها و ناهنجارهای روز مسلط بوده و با توجه به مخاطبان خود بتواند پاسخگوی آنا باشد.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی و تلاش در عرصه تبلیغ برای مقابله و خنثی سازی این آسیب ها اظهار داشت: مشکل ما در این راستا این است که نسبت به هنجارها برنامه نداریم و تک بعدی به این مسائل می پردازیم./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات