۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۰۲۹
پایان حج ۹۶ و یاد زخم منا؛

موفقیت حج ۹۶ باعث فراموشی فجایع منا و مسجدالحرام نشود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری موفقیت آمیز حج ۹۶ نباید باعث فراموشی فجایع منا و مسجدالحرام و عدم پیگیری جدی این پرونده ها شود.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر با اشاره به پایان مناسک حج ۹۶ و با یادآوری باز بودن پرونده فجایع منا و مسجد الحرام اظهار داشت: اتفاقی که در منا و در حج سال ۹۴ افتاد، یک حادثه معمولی نبود؛ فاجعه ای بود که در آن عده زیادی از زائران به دلیل بی تدبیری آل سعود به شهادت رسیدند.

وی افزود: تاکنون هم این پرونده تعیین تکلیف نشده است که عربستان سعودی در محاکم بین المللی محکوم شود و مسئولیت این اتفاق را بپذیرد که بر اساس بی تدبیری آنها بوده و باید دیه این شهدا را بپردازد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اینجا دستگاه دیپلماسی ما بر اساس فرمایشاتی که مقام معظم رهبری داشته اند، باید به صورت فعال مساله را پیگیری کند.

پژمان فر ادامه داد: یکی از مسائلی که قطعا در آینده روابط دیپلماتیک ما با عربستان تاثیرگذار است و باید تعیین تکلیف شود، همین مساله فاجعه مناست؛ در واقع موفقیت حج امسال نباید باعث فراموشی فجایع حج ۹۴ و عدم پیگیری جدی این پرونده ها شود.

وی افزود: اهمیت این حوادث بود که باعث شد رهبر معظم انقلاب بر روی این موضوع ایستادند و تذکر دادند؛ ما نسبت به عربستان سعودی با توجه به سوابق گذشته آن هیچ حسن نیتی سراغ نداریم که حج امسال را نشانه حسن نیت و تغییر روش آنها بدانیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چند حج امسال حاشیه ای نداشت، اما امیدواریم مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، مساله شهدای منا و مسجدالحرام را که خانواده های آنها از لحاظ روحی تحت فشار هستند، حل و فصل کنند و این پرونده را به نتیجه برسانند./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات