۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۲۸۰۱۵
با حضور نوجوانان در سراسر کشور؛

همایش«احلی من العسل» برگزار می شود

همایش سراسری «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان عاشورایی روز چهارشنبه ۵ مهرماه مصادف با ششم محرم در ۳۱۷ امامزاده شاخص برگزار می شود.
شرفخانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین  احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگویی با عرض تسلیت ایام سوگواری سید الشهداء حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)و با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۱۲۵ امامزاده کشور در حال برگزاری است ، اظهارداشت: تا پیش از این  همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در سطح  مدارس کشور برگزار می شد که با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش ، دانش آموزان برای برگزاری این همایش سراسری در بقاع متبرکه کشور حضور  می یابند که بر اساس جمع بندی های صورت گرفته  در مجموع دانش آموزان کشور در  ۳۱۷ امامزاده و بقعه متبرکه کشور همزمان با ششم محرم که منسوب به حضرت قاسم بن الحسن  نوجوان کربلا ست  حضور یافته  وبه عزاداری وسینه زنی می پردازند.

رئیس ستاد مرکزی  طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی اضافه   کرد : این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می شود.

شرفخانی ادامه داد : عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت  گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: وسعت دید نوجوان ۱۳ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.

وی با بیان اینکه همایش سراسری «احلی من العسل» در روز چهارشنبه ۵ مهرماه مصادف با ششم ماه محرم در ۳۱۷ امامزاده کشور برگزار می شود ، تصریح کرد : در این مراسم دانش آموزان با حضور در اماکن متبرکه به سینه زنی و نوحه خوانی می پردازند. بر اساس این گزارش این مراسم در تهران در امامزاده حسن وبا حضور بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر از نوجوانان عاشورایی تهران برگزار خواهد شد./۱۳۲۵/۱۰۳/خ

ارسال نظرات