۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۲۸۰۰۸
آیت الله صفایی بوشهری:

نخبه پروری از اهداف کنگره علامه بلادی است

آیت الله صفایی بوشهری گفت: حرکت نخبگان در استان، نخبه پروری، نخبه اندیشیدن و نخبه عمل کردن از مهمترین اهداف برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) است.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در مراسم معارفه مسؤول دبیرخانه دانشجویی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: یکی از موارد وحدت و همگرایی بر اساس دانش پیوند حوزه و دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای پتانسیل و ظرفیت های فوق العاده ای است اظهار داشت: این استان به لحاظ فرصت های سرزمینی و در عرصه های آمایشی دارای پتانسیل های فراوانی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر به لحاظ داشتن علما و شخصیت های بزرگ علمی از قدیم الیام استانی برخوردار بوده است ابراز داشت: اگر تاریخ استان را نگاه کنیم شخصیت های بزرگ علمی استان صاحب تألیفات فراوانی بودند اما متاسفانه نامی از آنان برده نمی شود؛ ارزش هر سرزمین به منابع انسانی آن است و یکی از مزایای این گنگره کشف این شخصیت ها و ارائه آنها برای تجلیل و تعلیم جوانان کنونی است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در منابع انسانی یکی از استان های بزرگ در حوزه طلوع نیروی انسانی است و بزرگانی همچون مرحوم آل عصفور، اهرمی تنگستانی، علامه بلادی بوشهری و ... از این جمله شخصیت های بزرگ این استان محسوب می شوند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: ارزش هر استان به داشتن منابع انسانی است و منابع سرزمین همچون نفت و گاز در مرحله بعدی قرار دارد؛ تنها به دنبال تجلیل نیستیم چراکه تجلیل چراغی برای کشف راه است، هدف اصلی تعلیم است و بخشی از این کار بر عهده دانشگاهیان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر تجلیل و تکریم افراد موفق تاکید کرد و گفت: این کار سبب ایجاد انگیزه برای ادامه راه و رشد فرد می شود و از طرفی ثروت انسانی این استان تجلی پیدا می کند؛ گنج استان بوشهر نفت نیست بلکه انسان های بزرگ است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: سیاست رسیدن استان به جایگاه درخور داشتن نقشه راه و چشم انداز، مدیریت جهادی فوق العاده برای استان نه برای خود و توجه به منابع انسانی است که رعایت این موارد می تواند در توسعه استان بقش بسزایی داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری تجلیل از افراد را یکی از راه های رشد جریانات علمی عنوان کرد و بیان داشت: حرکت نخبگان در استان، نخبه پروری، نخبه اندیشیدن و نخبه عمل کردن از مهمترین اهداف برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) است.

وی در پایان گفت: محصولات علمی این کنگره در قالب کتاب چاپ شود و برای کنگره سال آتی موضوعی آزاد به موضوعات کنگره اضافه گردد تا کتاب های مرجع استاندارد نوشته و چاپ شود./833/پ202/ب1

ارسال نظرات