۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۲۷۹۹۶
استاد حوزه عنوان کرد؛

ایثار و برخورداری از نفس مطمئنه؛ دو ویژگی بارز یاران امام حسین

استاد حوزه علمیه قم ایثار و برخورداری از نفس مطمئنه را دو ویژگی بارز یاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)ذکر کرد.
اولین روز عزاداری ایام شهادت امام صادق (علیه السلام) در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی دسته عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی حجت الاسلام نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسم سوگواری چهارمین روز ماه محرم که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های اصحاب امام حسین(ع) اظهار داشت: اصحاب امام حسین(ع) دو ویژگی منحصر به فرد داشتند که ایثارگری و از خودگذشتگی نخستین ویژگی و صاحب نفس مطمئنه بودن دومین ویژگی آنان بود.

وی ابراز داشت: از خودگذشتگی و صرفنظر کردن از جان بسیار دشوار است و هر انسانی قادر نیست از پس چنین کار مشکلی برآید، چرا که بشر برای حفظ جان خود حاضر است تمام اموالش را بدهد اما کوچک‌ترین صدمه‌ای بر جسم و جانش وارد نشود.

استاد حوزه علمیه با قرائت آیه «الَّذينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُوا رَبِّهِمْ وَ أَنَّهُمْ إِلَيْهِ راجِعُونَ»، تأکید کرد: ملاقات خداوند متعال آمادگی می‌‌خواهد؛ هر شخصی نمی‌تواند با آمادگی کامل در محضر خداوند حاضر شود.

وی ادامه داد: دسته‌ای از انسان‌ها وجود دارند که اهل نماز، خشوع و خضوع هستند و خدا و معاد را باور کرده و گناه نمی‌کنند. چنین انسان‌هایی دارای نفس مطمئنه بوده و برای ملاقات با خداوند لحظه شماری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: اصحاب امام حسین(ع) بی‌صبرانه منتظر ملاقات معبودشان بودند، از این رو برای رفتن به سوی جهاد با یکدیگر رقابت داشتند تا زودتر شهید شوند.

وی عنوان کرد: اصحاب امام حسین(ع) در کربلا با سینه‌های خود به استقبال نیزه‌های دشمن می‌رفتند اما درد برخورد آهن با بدن خود را احساس نمی‌کردند چرا که آنها در محضر امام حسین(ع) معرفت کسب کرده بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که یکی از اصحاب وفادار حضرت امام حسین(ع) حبیب ابن مظاهر بود، تصریح کرد: حبیب ابن مظاهر به سبب فرا رسیدن وقت نماز در ظهر عاشورا به سوی قلمرو دشمن عازم شد تا از فرماندهان دشمن فرصتی برای اقامه نماز ظهر بگیرد اما به خاطر اهانتی که فرماندهان دشمن به امام حسین(ع) کردند، با آنها درگیر شده و به شهادت رسید.

وی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا پس از شهادت حبیب بن مظاهر در کنار پیکر وی حاضر شد و فرمود؛ خداوند تو را بیامرزد، تو کسی بودی که قرآن کریم را در یک شب ختم می‌کردی.

شایان ذکر است، این مراسم در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی واقع در خیابان شهداء(صفائیه) قم، کوچه ۲۳ برگزار می‌گردد و عموم شیعیان و محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این مجلس سوگواری «حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد» در پنج روز نخست و «آیت الله میرباقری» در پنج روز دوم سخنرانی خواهند کرد و «حسن باقری»، «محمد خرمفر»، «علی اصغر انصاریان» و «سید حسن میریزدی» نیز به ذکر مصیبت می پردازند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات