۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۲۷۹۹۵
مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان:

عزاداران حسینی نماز جماعت ظهر عاشورا را به تبعیت از مولایشان اقامه کنند

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با اشاره به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: عزاداران حسینی باید به تبعیت از مولایشان هنگام اذان دست از عزاداری بردارند و در صفوف به هم پیوسته نماز جماعت ظهر عاشورا شرکت کنند.
حجت الاسلام فروزان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان،  حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان امروز در نشست هماهنگی برنامه های نماز ظهر عاشورا در سالن اجتماعات این اداره گفت: ماه محرم فرصتی برای ترویج فرایضی دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر است.

 وی ضمن تشریح درس های نماز ظهر عاشورا، بیان جایگاه با عظمت نماز را نخستین درس این واقعه عنوان کرد و افزود: به یاد خدا بودن در همه حال، اهمیت دادن به مقدسات ازجمله انجام فرایض دینی مذهبی، غیرت دینی، امانتداری و اخلاص از دیگر درس های عاشورا است.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان بااشاره به اقامه نماز ظهر عاشورای توسط امام حسین(ع) تصریح کرد: عزاداران حسینی باید به تبعیت از مولایشان هنگام اذان دست از عزاداری بردارند و در صفوف به هم پیوسته نماز جماعت ظهر عاشورا شرکت کنند.

حجت الاسلام فروزان نژاد، از عزاداری و ابراز احساسات به عنوان شور و اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا به مثابه شعور نام برد و تاکید کرد: شعارها باید در عاشورا به شعور تبدیل شود تا فرایض دینی در جامعه احیا و آسیب های اجتماعی ریشه کن شود.

وی افزود: نماز ظهرعاشورا در بندرعباس به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و در شهرستان ها و روستاهای استان به امامت ائمه جمعه و جماعت و روحانیان همراه هیات های عزاداری در روز یکشنبه نهم مهر همزمان با دهم محرم اقامه می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان با اشاره به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: با توجه به اهمیت اقامه این فریضه الهی همه هیئات مذهبی و دستجات سینه زنی و زنجیر زنی برای برگزاری اقامه یک نماز باشکوه باید به محض پخش اذان ظهر عاشورا، عزاداری را تعطیل و به نماز بایستند.

حجت الاسلام فروزان نژاد همچنین به مسابقه بزرگ عکس نماز ظهر عاشورا اشاره و گفت: در این مسابقه علاقه مندان می توانند با دانلود و نصب اپلیکیشن قرار 17بر روی گوشی های خود با ارسال عدد 72 به سامانه پیامکی 1000017، از نمازهای جماعت در روز عاشورا تصویر تهیه کرده و به نام خود ثبت کنند.

وی گفت: داوری این مسابقه به عهده کاربران است و به پربازدید ترین تصویرها ، کمک هزینه سفر مشهد مقدس اعطا خواهد شد.

گفتنی است، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، یکهزار و 200 هیات مذهبی در استان هرمزگان اقدام به برگزاری آیین های ماه محرم و گرامیداشت یاد و خاطره قیام اباعبدالحسین(ع) و 72 یار باوفایش می کنند./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات