۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۹۸۸
امام‌جمعه نجف‌آباد:

هر طلبه در عرصه فرهنگی یک شهید حججی است

امام‌جمعه نجف‌آباد یکی از وظایف حوزه‌های علمیه را حفظ مکتب و مرام اهل‌بیت دانست و گفت: کاری مهم‌تر از هدایتگری وجود ندارد و حضور در میدان‌های فرهنگی هم چون حوزه‌های علمیه همانند حضور در جبهه است؛ از این رو هر کس در هر مسؤولیت که قرار دارد می‌تواند یک شهید حججی شود.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران شهرستان نجف‌آباد که در محل حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر برگزار شد، گفت: انسان هیچ وظیفه‌ای در این عالم جز بندگی ندارد.

وی با اشاره به روایتی درباره مراتب بندگی افزود: «إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ»، عبادتی که از روی رغبت و اشتیاق و به بهانه بهشت، رفع مشکل و آبروی دنیوی عبادت را انجام می گیرد، اینها تجارت و بده و بستان است که همانند تجار هستند و در این درجه بنده هیچ معرفتی نسبت به عبادتش ندارد.

حجت‌الاسلام حسناتی ادامه داد: گروه دیگر «وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ»، عبادت بردگان است که نه از شوق بهشت که از ترس جهنم و آبروی دنیایی و نجارت از گرفتاری‌ها عبادت انجام می‌دهند که متأسفانه اکثر مسلمان‌ها از این گروه هستند.

وی گروه سوم را احرار برشمرد و بیان داشت: «وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْأَحْرَارِ وَ هِيَ أَفْضَلُ الْعِبَادَة»، این گروه به معرفت حق دست یافتند که فلسفه و دستورات دین همه برای حیات است چه حیات طیبه دنیوی چه حیات اخروی و این حیات پیام اهل‌بیت و عاشورا و شهدا است که درجات این گروه نیز متفاوت است چنان‌که آمده یک الله‌اکبر علی را نمی‌توانید بگویید.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: عبادت شهیدان نیز جز عبادت احرار است چون شهید حججی که با آن خلوص نیتش، عبد خدا شد، این‌که می‌گویند چرا این‌همه هیاهو برای شهید حججی است، باید در جوابشان گفت این شهید را خود دشمنان او مطرح کردند و اول کسانی که درباره شهید نوشتند، هنرمندان و ورزشکاران بودند؛ به گونه ای که اول این شهید در دنیا بعد در کشور مطرح شد.

وی طلاب را جهادگران عرصه فرهنگی بیان کرد و افزود: جبهه هرکسی در همان مسؤولیت و موقعیتی است که قرار دارد و شما طلاب خواهر اول وظیفه‌تان خانه‌داری و همسرداری است و پاداش چنین زنانی بسته شدن هفت در جهنم است که متأسفانه در فرهنگ غالب شده در جامعه خانه‌داری و همسرداری بی‌کلاسی و بی‌اهمیت شده است.

حجت‌الاسلام حسناتی آموزش هنر مادری و همسرداری را از رسالت‌های حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: اصل جامعه، خانواده است که دشمنان با انواع تهاجمات خود و مسموم کردن فضای جامعه به دنبال بی‌ارزش کردن این محیط هستند و حوزه‌های علمیه با معارف دین باید فضا را پاک کند.

وی نهضت انقلاب را گشاینده راه ورود طلاب خواهر به حوزه‌ها دانست و افزود: در سیره ائمه اطهار دختران اهل‌بیت و حتی خادمه آنها فاضله بودند و به برکت انقلاب اسلامی بار دیگر این باب به روی بانوان باز شده است و هر جا بانوان حضور داشتند، موفق بودند و امروز جهاد بانوان حضور در چنین عرصه‌هایی است.

امام‌جمعه نجف‌آباد از دیگر وظایف حوزه‌های علمیه را حفظ مکتب و مرام اهل‌بیت بیان کرد و گفت: کاری از هدایتگری مهم‌تر وجود ندارد و حضور در میدان‌های فرهنگی هم چون حوزه‌های علمیه همانند حضور در جبهه است و هر کس در هر مسؤولیت که قرار دارد می‌تواند یک شهید حججی شود.

وی در پایان با اشاره به مراسم تشییع این شهید والامقام و توصیه به حوزه‌های علمیه برای استقبال از میهمانان افزود: نجف‌آباد در روز تشییع شهید حججی باید همانند اربعین سیدالشهدا باشد و این مراسم به‌صورت کاملاً مردمی است و می‌خواهیم به دنیا اعلام کنیم برای همیشه قدر و منزلت شهدا را پاس می‌داریم./1306/پ۲۰۲/ب۲ 

ارسال نظرات