۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۲۷۹۸۶
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی:

تبلیغ رسالت الهی از مهمترین و خطیرترین امور است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: رسالت الهی امری مهم و اثرگذار است که باید با دانش و علم کافی به آن پرداخته شود.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی

حجت الاسلام رضا تاج آبادی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی و کارشناس فرهنگی و امور دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به سوال نقش مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین در معرفت افزایی جامعه، گفت: مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین باید همراه با پیام های عاشورا باشد تا سبب افزایش معرفت جامعه اسلامی باشد.

برقراری عدالت درجامعه اسلامی، رسالت مهم مبلغین

حجت الاسلام تاج آبادی با اشاره به آیه 29 سوره احزاب "الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفي‏ بِاللَّهِ حَسيباً "  که بزرگترین خصوصیت یک مبلغ را نهراسیدن از غیر خدا دانسته، افزود: تبلیغ رسالت الهی امری مهم و اثرگذار است که باید با دانش و علم کافی به آن پرداخته شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی ضمن بیان آیه 25 سوره حدید "لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَديدَ فيهِ بَأْسٌ شَديدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزيزٌ"، اظهار کرد: خداوند تمامی رسولانش را برای تشویق و ترغیب مردم به قیام علیه ظالم دعوت کرده است تا در برابر ظلم سکوت نکنند، همانگونه که در قیام عاشورا شاهد ظلم ستیزی اباعبدالله الحسین (ع) در برابر ظالمان هستیم.

کارشناس فرهنگی و امور دینی رسالت مبلغین را نیز تشویق مردم به قیام در راه خدا و برقراری عدالت درجامعه اسلامی دانست و افزود: مبلغین باید مردم را به راه حسینی و شناخت اهداف امام حسین تشویق کنند.

هدف اصلی امام حسین (ع) قیام مردم برای خدا در راستای عدالت است

حجت الاسلام تاج آبادی بزرگ ترین بدعت در مراسم اباعبدالله الحسین (ع) را دور شدن از هدف اصلی سوگواری سیدالشهدا(ع) دانست و اضافه کرد: هدف اصلی امام حسین (ع) قیام مردم برای خدا در جهت عدالت است که با دور شدن از این هدف سوگواری سالار شهیدان(ع) تنها به شرح وقایع و اتفاقات کربلا محدود می شود و پیام های عاشورا نادیده گرفته می شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: امام حسین (ع) با فدا کردن جان، مال و اهل بیت خود خواستند مردم را از خواب غفلت و ذلت بیدار کنند تا در برابر ظلم ظالمان سکوت نکرده و از حق خود دفاع کنند.

دین و سیاست آمیخته و در هم تنیده است

حجت الاسلام تاج آبادی دین و سیاست را آمیخته و در هم تنیده دانست و افزود: دین اسلام برای سعادت و خوشبختی انسان ها نازل شده است و باید در تمامی جنبه های زندگی مسلمانان جریان داشته باشد تا موجب سعادت بشر شود.

کارشناس فرهنگی و امور دینی در ادامه با اشاره به آیه 148 سوره نساء" لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَنْ ظُلِمَ وَ کانَ اللَّهُ سَميعاً عَليماً" گفت: خداوند متعال مردم را به فریاد و ظلم ستیزی در برابر ظالمان دعوت می کند و مسلمانان جامعه اسلامی باید در شجاعت، قیام، نتایج و ثمرات خون پربرکت اباعبدالله الحسین نیز تدبر کنند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات