۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۲۷۹۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

سطح دانش قرآنی روحانیان مستقر در روستاهای هرمزگان ارتقا می یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از ارتقای سطح دانش قرآنی روحانیان مستقر در روستاهای استان خبر داد و گفت: حضور روحانیان مستقر زمینه‌ساز جذب جوانان به مسائل دینی است.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در جلسه کارگروه حمایت از ارزیابی و سطح بندی و ارتقای سطح دانش قرآنی روحانیون مستقر که امروز در دفتر وی تشکیل شد، با اشاره به اهمیت حضور روحانیون مستقر در روستاها گفت: فعالیت‌های فرهنگی در مساجد با حضور روحانیون مستقر رونق می‌گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور روحانیون مستقر زمینه‌ساز جذب جوانان به مسائل دینی است افزود: علما مرزبانان دینی و مدافعین حریم اسلام هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حضور روحانیون مستقر و استقرار در خانه‌های عالم از برکات انقلاب اسلامی است نصیب همه مردم به ویژه مناطق محروم شده است.

حجت الاسلام انصاری راد، وجود روحانی جوان، آگاه، و با تجربه در منطقه به‌عنوان روحانی مستقر را برای برنامه ریزی فرهنگی و مذهبی در سطح روستا و مناطق روستایی اطراف یک امر ضروری تلقی کرد.

وی، با اشاره به حضور روحانیون در مدارس، تربیت فرزندان و دانش آموزان را وظیفه مهم روحانیون عنوان کرد و افزود: این قشر تاثیرگذار می توانند با حضور خود در مدارس نقش بسیار برجسته ای را به ویژه در زمینه مسائل اخلاقی، دینی و اعتقادی و ارائه راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی به دانش آموزان و ترویج فرهنگ زندگی سالم در میان آنان ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین با تاکید بر اینکه امروز جوانان سرمایه‌های بی‎بدیل کشور هستند که باید در مسائل دینی و اسلامی تقویت شوند گفت: اثرات فرهنگي و مذهبي حضور مبلغين در میان مردم و در كنار آنها، بسيار سازنده و مطلوب است، لذا روحانیون باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام انصاری راد در پایان با تاکید بر ارتقای سطح دانش قرآنی روحانیون مستقر گفت: ضروری است تا سطح دانش قؤانی این قشر تاثرگذار که در روستاها به عنوان مرزبانان و مدافعان حریم اسلام فعالیت می کنند ارتقا یابد.

در ادامه این جلسه، ناصر جعفرزاده رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی هرمزگان به نقش قرآن در زندگی بشری اشاره داشت و گفت: نقش این کتاب آسمانی در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین المللی، قابل دقت و بررسی است.

وی در ادامه افزود: مهمترين نقشي که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگي ما داشته باشد ايجاد صبر در برابر سختي ها و مشکلاتي است که روزمره با آن مواجه مي شویم و چه بسيار موانعي که با حضور قرآن از سرراه برداشته شده اند.

جعفرزاده گفت: با هدف ارتقای سطح دانش قرآنی روحانیون مستقر، دوره آموزشی ویژه روحانیون مستقر در روستاها، 30 آبان ماه سال جاری به مدت 4 روز با حضور اساتید برجسته و توانمند برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این جلسه، دیگر اعضای کارگروه، نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه بهتر آزمون ارزیابی و سطح بندی و همچنین ارتقای سطح دانش قرآنی روحانیون مستقر ارائه دادند./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات