۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۲۷۹۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

گرفتار شدن برخی مداحان و مبلغان در دام مادیات آفت بزرگ تبلیغ است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر خلوص نیت و کار تنها برای رضای خدا در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: گرفتار شدن برخی از مداحان و مبلغان در دام مادیات آفت بزرگ تبلیغ است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به مسائلی که باید مبلغان و روحانیان در منابر و مجالس به آنها توجه داشته باشند، افزود: روحانیان مبلغ و مداحان باید متوجه رسالت خطیر و حساس خود شده و بدانند فعالیت آنها زیر ذره‌بین قرار دارد.

وی با اشاره به نقش مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در معرفت افزایی جامعه، خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیان باید با دانش و آگاهی وسیع دینی و روز جامعه برای بصیرت افزایی مردم تلاش کرده و در این راستا با بهره‌گیری از قرآن، احادیث و روایات به تقویت باورهای دینی مردم بپردازند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گرفتار شدن مبلغان و مداحان در دام مادیات را آفت بزرگ تبلیغ برشمرد و اظهار داشت: گاهی مبلغان و مداحان برای سخنرانی و مداحی خود که باید برای رضای خداوند باشد مبالغ کلانی دریافت می‌کنند که این مسأله سبب دلسردی مردم و ایجاد شبهه در آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اظهار داشت: اگر مداحان و مبلغان درگیر مسائل مادی شوند و از فرصت این روزها و ایام برای سرکیسه کردن مردم استفاده کنند خود را هم در این دنیا و هم آخرت مدیون امام حسین (ع) و خداوند می‌کنند و باید در درگاه خداوند پاسخگو باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر خلوص نیت و کار تنها برای رضای خدا در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: گرفتار شدن برخی از مداحان و مبلغان در دام مادیات آفت بزرگ تبلیغ است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات