۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۹۸۰
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان خبر داد؛

فعالیت مراکز تخصصی حوزوی اصفهان در رشته های مختلف

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مراکز تخصصی حوزوی در اصفهان فعال هستند، گفت: این مراکز دروس تخصصی فقه، اصول، قرآن، حدیث، تفسیر، تبلیغ، اخلاق و دیگر دروس تخصصی را در زمینه‌ها و سطوح مختلف ارائه می‌دهند.
حجت الاسلام محسن جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی، معان آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان، با اشاره به قدمت و سابقه تاریخی حوزه علمیه اصفهان، گفت: علما و دانشمندان و بزرگان زیادی در حوزه علمیه اصفهان تربیت‌ شده اند و اکنون نیز اساتید، نخبگان و علمای زیادی در حوزه علمیه اصفهان حضور دارند.

وی با اشاره به توجه ویژه حوزه علمیه اصفهان به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از فرصت‌ها در حوزه علمیه، اظهار کرد: در این راستا سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان در 21 مردادماه آغاز شد و 600 استاد در یک هزار و 500 کلاس درس از پایه‌های اول تا دهم حوزه علمیه حاضر شده و مشغول به تدریس دروس مختلف حوزوی شدند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه مراکز تخصصی حوزوی در اصفهان فعال هستند، تصریح کرد: این مراکز دروس تخصصی فقه، اصول، قرآن، حدیث، تفسیر، تبلیغ، اخلاق و دیگر دروس تخصصی را در زمینه‌ها و سطوح مختلف ارائه می‌دهند که بخش عمده آن از سوی روحانیان و فضلای حوزه علمیه اصفهان اداره می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های بسیار حوزه علمیه اصفهان خواستار تشکیل جامعه مدرسین حوزه علمیه اصفهان شد و افزود: جامعة المصطفی العالمیه نیز از دیگر مراکز مهم حوزی است که در اصفهان مشغول به فعالیت بوده و بیش از 750 طلبه از 35 ملیت در این مرکز حوزوی مشغول به فعالیت و تحصیل علوم و معارف دینی هستند./1304/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات