۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۲۷۹۷۷
سرهنگ حسینی:

تحریف فرهنگ دفاع مقدس را تهدید می کند

دبیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: فرهنگ دفاع مقدس نیز همانند فرهنگ عاشورا با خطرتحریف و فراموش شدن روبه‌رو است.
سرهنگ احمد حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ احمد حسینی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران که در سالن همایش غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد،‌ بر ضرورت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در  جامعه تأکید کرد و گفت: امنیت امروز کشور را مدیون رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس هستیم، به همین سبب باید جان‌فشانی‌های رزمندگان در دفاع مقدس برای تمام مردم  تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس از عاشورا جدایی‌ناپذیر است، بیان کرد: دفاع مقدس فرصتی مناسبی برای مردم ایران بود که آنها به خوبی از این فرصت استفاده کردند و اکنون به سبب این رشادت‌های، کشور به  پیشرفت‌های بسیاری  دست پیدا کرده است.

حسینی رشادت‌های مدافعان حرم را ادامه دهنده حرکت رزمندگان در دفاع مقدس برشمرد و ابراز کرد: به برکت انتقال درست فرهنگ و آموزه‌های عاشورا، امروز مهمان مجالس امام حسین(ع) هستیم، همچنین اگر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در جامعه به درستی روایت شود، برای آیندگان ماندگار و جاویدان خواهد شد.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم بیان کرد: اگر  اکنون در بیان ارزش‌های دفاع مقدس کوتاهی کنیم، مورد بازخواست و پرسش آیندگان قرار  خواهیم گرفت و نمی‌خواهیم توانست پاسخ مطلوبی برای آنها داشته باشیم.

حسینی بر انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل آینده تأکید کرد و گفت: اگر نتوانیم ارزشهای دفاع مقدس به نسل آینده منتقل نکنیم، نخواهیم تنوانست به آرمان‌های انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: رژیم بعثی اهداف بسیاری را در هشت سال جنگ تحمیلی دنبال کرد؛ اما نتوانست به هیچ کدام از آنها برسد، زیرا که رزمندگان با تکیه بر داشته‌های خویش مقابل این رژیم ایستادگی کردند.

حسینی با  بیان اینکه تحریف و فراموشی، فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس را تهدید می‌کند، گفت: هر چند برای جلوگیری از فراموش شدن واقعه کربلا گام‌های مناسبی برداشته شده است؛ اما همچنان شاهد تحریف این واقعه هستیم، همچنین فرهنگ دفاع مقدس نیز همانند فرهنگ عاشورا با خطرتحریف و فراموش شدن روبه‌رو است./۹۹۸/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات